StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

22 Mei 2012, 16:53:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.559 aantal berichten in 856 topics door 270 geregistreerde leden
Nieuwste lid: exeldro
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  Fantasy
| |-+  Evenementen
| | |-+  Charactersheets
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Topic: Charactersheets  (gelezen 239 keer)
Ferr
GM Gilde

Geslacht: Man

« Gepost op: 21 Oktober 2009, 11:22:07 »

Even iets over de charactersheets. Die Daan heb gemaakt.

Er staat echt te weinig informatie op. Het is heel belangrijk dat er een aantal standaardskills opkomen.

Zwaardvechten
Boogschieten
Slagwapens
Paardrijden
Invloed

Ik kwam hiermee in de knoop toen ik Templars ging spelen met de fantasy characters. "Ja, gooi maar voor paardrijden" euh, heb ik niet.
"Gooi maar voor je boogschieten"  Heb ik niet
"Je moet de omstanders overtuigen, gooi maar voor Influence"  Heb ik niet.

Er staan nu alleen specials op en specifieke wapens. Paardrijden, en de wapenbonussen moeten als skill erop staan, zodat je ook daadwerkelijk wat hebt aan je gekochte boog. Ik heb letterlijk niets gehad aan die sheets voor een korte brandstapelscene in Templars (vrij gangbare situatie).

Ze zijn mooi, die sheets, maar inadequaat als het gaat om het gebruik ervan. Dit heb ik al eerder aangekaart en ik pleit voor een vernieuwing in de sheets en dus nieuwe sheets.

Mooi is niet altijd doorslaggevend peeps.

"His power level...it's over 9000!"
Trixos
GM Gilde

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Oktober 2009, 17:30:18 »

Die templar scene is idd in ongeveer alle werelden inzetbaar(ook shinobi) zou eigenlijk miss een soort testsetting kunnen worden??

Ill take whats mine and I'll take what's yours too!
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #2 Gepost op: 21 Oktober 2009, 19:35:34 »

Misschien dat je zelfs dingen als stats er ook op moet hebben. Dat zijn de basiswaarden waar je uit kunt putten als een skill niet bestaat.

Ik vind de waardes die erop staan ook niet altijd even realistisch. Sommige acties gaan soms wel heel makkelijk.

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Ferr
GM Gilde

« Antwoord #3 Gepost op: 23 Oktober 2009, 15:07:12 »

Daarom moet het zo zijn dat die sheets gemaakt worden door het Gilde, en niet snel inmekaar geflanst (met alle respect natuurlijk)

Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #4 Gepost op: 23 Oktober 2009, 15:15:47 »

Ok, ik kan me voorstellen dat het voor de Midwinter Fair erg kort dag is. Maar voor 2010 nieuwe characters ontwikkelen door het Gilde, is dat haalbaar?

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Ferr
GM Gilde

« Antwoord #5 Gepost op: 23 Oktober 2009, 16:45:59 »

Er zijn door mij een aantal charactersheets gemaakt dit jaar ( van de Sallandro serie)
Die hebben zowel stats als standaardskills en specials. De opmaak kan uiteraard nog beter. Ook heb ik geprobeerd om alle art zoveel mogelijk van 1 artist te gebruiken.

Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.097 seconden met 19 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS