StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

22 Mei 2012, 16:55:54

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.559 aantal berichten in 856 topics door 270 geregistreerde leden
Nieuwste lid: exeldro
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  RPG
| |-+  Systemen en werelden
| | |-+  Waarom Middle-earth?
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Topic: Waarom Middle-earth?  (gelezen 1700 keer)
Ferr
GM Gilde

Geslacht: Man

« Gepost op: 18 Juni 2005, 11:00:09 »

Wij hebben gekozen om onze avonturen plaats te laten vinden in Middle-earth, een fantasieland uit de gedachtes van prof. J.R.R. Tolkien.
Dit hebben wij gedaan omdat professor Tolkien zelf alle moeite heeft gedaan om een geloofwaardige geschiedenis van Middle-earth neer te zetten. Daarom hoeven we zelf niet zoveel randmateriaal te hebben.
De wereld van Tolkien is misschien het beste geschikt gemaakt om in te RPG-en door Iron Crown Enterprises' (ICE) M.E.R.P. (middle-erth roleplaying). De oerregels van dit systeem zijn gemakkelijk te begrijpen, en er is genoeg ruimte om zelf regels toe te voegen of weg te laten.

Het is alleen jammer dat rechten en juridische zaken ertoe hebben geleid dat ICE haar productlijn MERP heeft moeten stoppen. Ik denk mede dankzij de fijne films van Peter Jackson. Het bedrijf Decipher heeft geprobeerd een nieuwe RPG te maken, gebaseerd op de film, maar dit is nooit een succes geworden.

Wij zijn gewoon MERP blijven spelen omdat we dat leuk vinden, en zijn bezig om ervoor te zorgen dat de kwaliteit van ICE's originele concept bewaard blijft.

voor meer informatie:

www.merp.com

"His power level...it's over 9000!"
3rik
Gamemaster

« Antwoord #1 Gepost op: 06 Maart 2012, 18:11:33 »

Cubicle 7 Entertainment heeft recent een nieuw LotR/Middle Earth RPG uitgebracht, genaamd The One Ring. Over het algemeen lees ik zeer positieve reacties op dit spel. Wellicht interessant voor de Tolkienfans. Hier is een link naar het spel op de site van Cubicle 7:

The One Ring | Cubicle 7

RPGbericht

Citaat van: Trail of Cthulhu
Realistically, many people would likely respond to extreme violence and eruptions of supernatural awfulness by curling up into a ball and doing nothing. Those people are called "non-player characters".
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #2 Gepost op: 06 Maart 2012, 20:20:32 »

Ja, ik heb er van gehoord. Heb zelfs contact met ze gehad en gevraagd naar Nederlandse verkopers. Alleen die lijken er (nog) niet te zijn...

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Ferr
GM Gilde

« Antwoord #3 Gepost op: 07 Maart 2012, 13:51:18 »

kende het niet, ziet er interessant uit. in ieder geval geen foto's uit de film, which is good

"His power level...it's over 9000!"
3rik
Gamemaster

« Antwoord #4 Gepost op: 08 Maart 2012, 01:25:53 »

Ja, ik heb er van gehoord. Heb zelfs contact met ze gehad en gevraagd naar Nederlandse verkopers. Alleen die lijken er (nog) niet te zijn...

Ik heb de basisboxset in Utrecht in de Labyrinth Fantasy Shop zien staan! Het zou me niet verbazen als Never Never Land hem ook op voorraad heeft, maar dat weet ik niet zeker.

Over het algemeen kan Realm of Fantasy de meeste rollenspellen voor je bestellen, maar de levertijden zijn aanzienlijk. Verzendkosten bedragen 6 euro tenzij je voor meer dan 50 euro bestelt of de spullen zelf komt ophalen in Utrecht of Amstelveen (op afspraak). De service (per email) is goed en persoonlijk en alles wordt goed verpakt.
Als ze een spel niet kunnen leveren of het schiet gewoon niet op, wijk ik nog wel eens uit naar de Engelse Leisure Games of Games Lore. Er zijn verzendkosten, maar die zijn lang niet zo belachelijk hoog als wanneer je iets uit de VS laat komen. Vooral Leisure Games heeft echt een groot assortiment. Overigens levert Cubicle 7 zelf ook aan het vasteland van Europa vanuit Engeland dus de verzendkosten zijn niet van Amerikaanse proporties.

Verder zijn rollenspelboeken regelmatig ook verkrijgbaar via bookdepository (geen verzendkosten). Vergelijk wel even de prijzen op de Engelse en de Amerikaanse webwinkel, hoewel het in dit geval weinig scheelt:

http://www.bookdepository.co.uk/One-Ring-Adventures-Over-Edge-Wild-Francesco-Nepitello/9781907204142
http://www.bookdepository.com/One-Ring-Adventures-Over-Edge-Wild-Francesco-Nepitello/9781907204142

RPGbericht

Realistically, many people would likely respond to extreme violence and eruptions of supernatural awfulness by curling up into a ball and doing nothing. Those people are called "non-player characters".
3rik
Gamemaster

« Antwoord #5 Gepost op: 08 Maart 2012, 01:31:57 »

kende het niet, ziet er interessant uit. in ieder geval geen foto's uit de film, which is good

Alle artwork is origineel, gemaakt door John Hodgson. Er zijn diverse YouTubefilmpjes over het spel te vinden op Cubicle 7TV's Channel waarin ook veel aandacht voor het artwork.

RPGbericht

Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #6 Gepost op: 08 Maart 2012, 09:11:22 »

Hmmm, misschien toch eens een artikeltje over maken dan binnenkort.

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.153 seconden met 20 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS