StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

10 Februari 2012, 18:31:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.363 aantal berichten in 840 topics door 251 geregistreerde leden
Nieuwste lid: PummaSupelalf
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  Fantasy
| |-+  Letteren
| | |-+  Raymond E. Feist
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Topic: Raymond E. Feist  (gelezen 3130 keer)
Ivo
Gamemaster

Geslacht: Man

T'o Malaak

« Gepost op: 08 Oktober 2005, 11:11:10 »

Wie heeft er wel eens wat van Feist gelezen?

Ik heb inmiddels bijna alles van deze schrijver op de boekenplank staan en gelezen. Er zijn nu denk ik zo'n 20+ boeken van hem uit. Alles speelt zich af in dezelfde wereld(en), en veel verhalen hebben dan ook met elkaar te maken.

De wereld waarin deze boeken zich afspelen is ontstaan doordat Feist in een RPG-groep zat, waarin zij hun eigen wereld maakten. Feist eheft dit geadopteerd en verwerkt tot een boek, genaamd Magiƫr, dat over de hele wereld een succes bleek te zijn.

Meer info op Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Raymond_E._Feist
De site van Feist: http://www.midkemia.com
De onofficiele Feist site: http://www.crydee.com

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Joop
Gamemaster

Joop!

« Antwoord #1 Gepost op: 09 Oktober 2005, 16:46:42 »

ikikikik!  yeah

haha,fantasy  boeken lezen is fijn, zeker die van Feist! Een ware inspiratiebron voor gamemasters en spelers om characters te zien groeien in vette avonturen die ze beleven.
Ook zijn kijk op magie en bovennatuurlijke krachten is erg facinerend. Het mooiste verhaal vind ik van hem wat gaat over het leven van een jonge demoon in die in zijn thuiswereld opgroeid tot ware powerlord...

ps: voor een overzicht van boeken die ik gelezen heb kun je kijken op mijn gm personalia bij Gamemasters op de site.

"Heb je een redelijk verstand? Jawel. Waarom gebruik je het dan niet?
Want als dat zijn werk doet, wat wil je dan nog meer?" - Marcus Aurelius
Ilmarin
Gamemaster

« Antwoord #2 Gepost op: 10 Oktober 2005, 00:12:02 »

Ben het met je eens, Joop. Deze serie is heel fijn. Helaas dat ik heb moeten stoppen na een boek of  8. Toen was er ineens geen tijd meer...

Check ook de website: www.4gm.nl
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #3 Gepost op: 12 Oktober 2005, 19:28:50 »

Ik vind het vooral vet dat er erg veel aspecten van de wereld(en) aan bod komen. En des te meer je erover leest, des te meer je er ook van gaat begrijpen. Het 15e boek in de reeks kan zomaar ineens een bepaald inzicht verschaffen over iets waar je al in het 3e boek over gelezen hebt.

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Joop
Gamemaster

Joop!

« Antwoord #4 Gepost op: 14 Oktober 2005, 15:39:25 »

Ik vraag me af of die gast ook gewone logboek verhalen heeft, die hij als GM heeft gespeeld. Lijkt me nog een stuk interessanter...

"Heb je een redelijk verstand? Jawel. Waarom gebruik je het dan niet?
Want als dat zijn werk doet, wat wil je dan nog meer?" - Marcus Aurelius
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.149 seconden met 22 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS