StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

22 Mei 2012, 17:08:57

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.559 aantal berichten in 856 topics door 270 geregistreerde leden
Nieuwste lid: exeldro
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  4GM
| |-+  Algemeen
| | |-+  Welke RP Systems worden vooral gespeeld tijdens GameAvonden?
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Topic: Welke RP Systems worden vooral gespeeld tijdens GameAvonden?  (gelezen 182 keer)
Tilir
Fantasyliefhebber
*

« Gepost op: 19 December 2010, 18:42:45 »

Heey, ik heb me net aangemeld, naar aanleiding van de vette stand op de MidWinterFair van 2010 =) (waar ik 2 hele toffe dices heb gekregen Cheesy, nog erg bedankt ^^)

Ik hoorde dat er GameAvonden worden gehouden van tijd tot tijd, en ben daarin erg geïnteresseerd. vandaar mijn vraag:

welke RP systems zijn tot nu toe gebruikt?

Ikzelf ben bekend met DnD 3.5, Pathfinder,(nieuw bezig met) Mythic en een beetje Warhammer Fantasy RP.
DnD en Mythic ben ik ook DM geweest.

Ben erg benieuwd,

Tilir
Trixos
GM Gilde

Geslacht: Man

« Antwoord #1 Gepost op: 19 December 2010, 22:41:40 »

Voor elke game avond proberen we een nieuw verhaal te schrijven in een andere setting. Meestal spelen we met een d100 systeem. De laatste keer zijn we begonnen met een d6 systeem waar we zelf aan hebben gewerkt. We proberen altijd een systeem te hanteren wat van af het begin makkelijk is om te spelen. Aangezien we binnen de vereniging met steeds meer gamemasters zijn en we allemaal een ander systeem spelen van oorsprong wil dit nog wel is wisselen. Maar buiten het verhaal wat voor een avond wordt geschreven zijn er altijd requests welkom en zijn er altijd gamemasters die wel een ander verhaal klaar hebben.

Ill take whats mine and I'll take what's yours too!
Tilir
Fantasyliefhebber
*

« Antwoord #2 Gepost op: 20 December 2010, 20:30:36 »

ben erg benieuwd!

Tilir
Ferr
GM Gilde

Geslacht: Man

« Antwoord #3 Gepost op: 21 December 2010, 10:58:39 »

True, we hebben versimpelde D6, D20 of D100 regels, maar we hebben ook officiële systemen als Vampire the Dark Ages en D&D 3 (en 4, anyone?), of rolemaster D100 of GURPS in de pocket. Op een spelersavond wordt van tevoren aangegeven welke systemen we spelen.

Over spelersavonden; Officieel houden wij 4 Speleravonden (een soort get-together, gezellige avond RPG-en, met versnaperingen en originele game), maar sinds kort hebben we besloten IEDERE laatste vrijdag van de maand open te zijn. Alleen beloven we dan geen game, maar er zijn altijd wel GM's te vinden en dan laten we het gewoon aan de mensen zelf over om met een groepje te gaan zitten.

Er wordt voor je gezorgd tijdens het gamen, want we hebben een barman die alle horeca wensen piekfijn verzorgd.
Oja, Leden krijgen korting op bier. Roken toegestaan, Niet-roken party op verzoek

"His power level...it's over 9000!"
Tilir
Fantasyliefhebber
*

« Antwoord #4 Gepost op: 22 December 2010, 00:36:10 »

bedankt voor de niet roken tip, erg handig ^^

Tilir
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.451 seconden met 19 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS