StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

22 Mei 2012, 17:28:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.559 aantal berichten in 856 topics door 270 geregistreerde leden
Nieuwste lid: exeldro
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  4GM
| |-+  Algemeen
| | |-+  Occultisme
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Print
Topic: Occultisme  (gelezen 688 keer)
De Bezoeker
Fantasyliefhebber
*

« Antwoord #15 Gepost op: 30 April 2006, 16:22:40 »

Vanuit een christelijke achtergrond komende, heb ik veel discussies meegemaakt over of (het gros van) de rollenspelen fout zouden zijn. Ik zie wel in dat het een soort van escapisme met zich mee kan brengen, (en het ook wel heeft gebracht voor mij) maar om vanuit m'n geloof rollenspelen 'an sich' te veroordelen is mij te zwart-wit.

1. Je generaliseert op basis van magie-gebruik of het voorkomen van bep. entiteiten terwijl je op die gronden ook de Bijbel af kan keuren.
of 2. Je keurt dingen af op basis van hun 'vreemdheid'/ andersheid. (zeg maar de nuchtere Hollander)

Dat gezegd: ik heb in een LARP groep gezeten waar ik me bewust was van bep. 'wicca' trekjes in het rollenspel en mensen voor wie het rollenspel m.i. iets te ver ging, dus ik ben me er ook wel degelijk van bewust dat niet alleen christenen occultisme in rollenspelen zoeken.

Een gezonde manier om een rol te spelen is denk ik hoe ik er nu tegenover sta: eens in de zoveel tijd in alle 'ontspannenheid' m'n verbeelding (aan) te laten spreken.
Joop
Gamemaster

Geslacht: Man

Joop!

« Antwoord #16 Gepost op: 30 April 2006, 23:05:39 »

En zo hoort het ook te zijn..! Maar ik zal het nooit onderschatten, zowel negatief als positief. Toch bedankt voor je bijdrage Bezoeker. Ik weet niet of je al meer gepost heb in dit forum, maar vertel es waar kom je vandaan en wat doe je zoal?
gr Joop

"Heb je een redelijk verstand? Jawel. Waarom gebruik je het dan niet?
Want als dat zijn werk doet, wat wil je dan nog meer?" - Marcus Aurelius
De Bezoeker
Fantasyliefhebber
*

« Antwoord #17 Gepost op: 30 April 2006, 23:54:09 »

Ik heb verder gepost, maar nog niet wie ik ben enzo. Aangezien ik morgen een weekje naar Barçelona vertrek zal ik dat nu (+- 1.00) nog fftjes doen. Wink

Ik ben Jonathan Wortelboer, ben 25 jaar oud, leef in Leiden, studeer nog politicologie/wijsbegeerte en probeer dit te combineren met een gemeenteraadsbaantje.
Via Persijn (door jullie speler v/h jaar benoemd) heb ik me aangemeld voor de nieuwe party die binnenkort van start moet gaan olv Ivo. (die ik daarover al gemaild heb)

Jullie ook een fijne week!
Ferr
GM Gilde

Geslacht: Man

« Antwoord #18 Gepost op: 05 Oktober 2006, 20:06:51 »

Hey Jonathan, ben je inmiddels al es terug uit Barca?  Afro

"His power level...it's over 9000!"
Pagina's: 1 [2] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.104 seconden met 19 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS