StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

10 Februari 2012, 17:25:57

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.363 aantal berichten in 840 topics door 251 geregistreerde leden
Nieuwste lid: PummaSupelalf
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  RPG
| |-+  Systemen en werelden
| | |-+  info oostelijke regionen middle earth
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Topic: info oostelijke regionen middle earth  (gelezen 5943 keer)
Niels
Gamemaster

Geslacht: Man

[verwijdert]

« Gepost op: 06 Juli 2005, 07:57:07 »

ik heb inmiddels redelijk wat interessante info gevonden over de oostelijke regionen in midden aarde... toch wil ik graag zoveel mogelijk hierover weten om het vervolgens eventueel toe te kunnen passen binnen 4GM, als GM zijnde...

op dit moment wil ik zowiezo graag meer weten over 'the great attack'die plaats vond aan het eind van de 3rd age en begin van de 4th age. deze is afgeslagen door een womaw/ruuriik alliance (verbond tussen mens en dwerg). meer weet ik niet..

als je wat weet.... schroom niet, ik kan alle info gebruiken.

"Laatste verandering: 02 september 2006, 15:57:49 door Ikarash of Arnor"
Ferr
GM Gilde

« Antwoord #1 Gepost op: 06 Juli 2005, 09:12:01 »

Ruuriik was een dwergen koninkrijk, net als Khazad-Dum (Moria) gesticht door Druin's Tribe (info pag 42. Lords of Middle Earth III)
De Quest for the Mirror is een verhaal wat hierover gaat.

De Womaw is een soort Easterling volk dacht ik. (Lords of Middle-Earth II)

No problem can withstand the assault of sustained thinking.
Voltaire
Niels
Gamemaster

[verwijdert]

« Antwoord #2 Gepost op: 06 Juli 2005, 09:24:45 »

womaw zijn zo'n beetje de eerste mensen die daar hebben rondgelopen... en in de 4th age nog steeds.. een groot gedeelte van oost middle earth stond/staat onder womaw gezag...

het gaat mij eigenlijk meer om die oorlog.. daar weet ik niets van.

beschrijft Lords of Middle-Earth II de volkeren uit het oosten?

Ferr
GM Gilde

« Antwoord #3 Gepost op: 06 Juli 2005, 09:31:40 »

Dat beschrijft alle menselijke rassen en volken. Lords 1 de Elven, Lords 3 de hobbits en dwergen

Er staat ook wel info in die 2nd edition boeken, maar een beetje teveel verspreid naar mijn smaak. Je moet er echt naar opzoek gaan.
Die 1st edition "Lords" zijn gewoon ideaal qua volkjes, belangrijkste heersers en geschiedenissen.

Voltaire
Niels
Gamemaster

[verwijdert]

« Antwoord #4 Gepost op: 06 Juli 2005, 10:32:33 »

als het goed is heb jij die boeken digitaal toch? ik zal ief is vragen of hij dat kan kopieren voor mij...

ik ben wel wijzer geworden op de merp site... staat een en ander met kaarten enzo erbij..

Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #5 Gepost op: 06 Juli 2005, 15:06:32 »

Bevat de Silmarillion niet ook wat info toevallig? En misschien dat de Encyclopedia of Arda ook nuttige info heeft.

Interessant dat de MERP-site hier info over heeft! thumbsup

Ik kopieren? Ferr heeft ook een brander, alleen geen lege cd's Wink

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Niels
Gamemaster

[verwijdert]

« Antwoord #6 Gepost op: 06 Juli 2005, 15:35:22 »

hehe.. oke, ik neem wel lege ceedeetjes mee naar ferr... ben daar binnenkort toch..

encyclpedia of arda heeft daar volgens mij niets over, alleen over het bekende gedeelte. silmarillion heeft volgens mij ook niet veel... ik zal eens kijken.

er wordt in deze geschiedenis ook over 'mystical dragonhelms' gesproken, maar ik kom niet vereder dan alleen de weergave dat ze gemaakt zijn... iemand Huh, ik weet het niet dunno

Joop
Gamemaster

Joop!

« Antwoord #7 Gepost op: 07 Juli 2005, 11:38:33 »

Ik heb geen info kunnen vinden over het Oosterlijk gebied. Ook niet bij Arda encyclopedia. Ik hou het in de gaten..

"Heb je een redelijk verstand? Jawel. Waarom gebruik je het dan niet?
Want als dat zijn werk doet, wat wil je dan nog meer?" - Marcus Aurelius
Niels
Gamemaster

[verwijdert]

« Antwoord #8 Gepost op: 07 Juli 2005, 11:54:23 »

thx man...

als je dan toch bezig bent... info over 'womaw' tribes e.d. wordt hoog gewaardeerd. ik heb grootse plannen met mijn party.. Evil

Ferr
GM Gilde

« Antwoord #9 Gepost op: 07 Juli 2005, 12:38:23 »

Tja, allemaal in den boeken. Jij wilde helemaal in het oosten gaan spelen, toch? bij die eilandjes? Daar zijn, voorzover mijn kennis strekt, geen boeken over te vinden.

Wat ik wel weet, is dat heel het continent Arda onder gezag stond van de Ringgeesten (beetje jammer, maar dat is wat ICE verkondigt).

Voltaire
Niels
Gamemaster

[verwijdert]

« Antwoord #10 Gepost op: 07 Juli 2005, 12:44:47 »

mjah... niet helemaal waar, tenminste gezien de info die ik weer van interpret geplukt heb. het ligt ook een beetje aan de tijds setting waarin je zit. als ik het goed heb kwamen de ring geesten pas ergens halverwege de second age... geschiedenis genoeg dus daarvoor..ik heb wel ergens iets van alle ringgeesten gezien op internet.. ik zal nog is opzoeken.

ik ben wel van plan om rond die tijd te gaan spelen... dat is dan ook nog voordat numenor vernietigd werd.. biedt leuke opties..

Niels
Gamemaster

[verwijdert]

« Antwoord #11 Gepost op: 07 Juli 2005, 13:02:36 »

hier de 9:

The Witch King: real name, Er-Murazor, second son of King Tar-Ciryatan of Numenor. Born 1820SA, given the first of the nine 1998SA.

Khamul the Easterling: King Komul I of Womowas Drus, a kingdom in eastern Endor. Born 1744SA, accepted ring by 2000SA.

Dwar of Waw: The "King of Dogs". Son of a fisherman, born 1949SA, became leader of the Isle of Waw, disappeared 1998SA, re-appeared at Barad-dur 2250SA.

Indur Dawndeath: Born in the Republic of Koronade, 1955SA. Became its first king after a coup in 1998SA. Accepted ring 2001SA.

Akhorahil: "The Storm King". Numenorean noble, distant cousin of king Tar-Ciryatan, born 1888SA, accepted ring 2000SA.

Hoarmurath of Dir: "The Ice King". Born 1954SA in the Forest of Dir in northern Endor. Became lord of his matriarchal people in 1992SA. following a coup. Accepted ring delivered by Khamul the Easterling in 2000SA.

Adunaphel the Quiet: Daughter of a Numenorean noble family, born Numenor 1823SA. Founded queendom in Harad 1914SA. Accepted ring 2001SA.

Ren the Unclean: "The Fire King". Born in 1969SA, son of an illusion-weaver in the land of Chey. Declared himself Overlord of Chey 2000SA, accepted ring 2001SA.

Uvatha the Horseman: Son of an exiled prince of eastern Khand, born 1970SA. Became King of the Lower Variags 1999SA, accepted ring 2002SA.

de meeste zijn wel iets van koningen uit het oosten (geweest).. maar het gehele oosten onder het gezag van de 9 is niet in zijn geheel waar.. tenminste... volgens info die ik heb gevonden erkend nog bekend...

Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #12 Gepost op: 07 Juli 2005, 20:16:55 »

Zoeken naar Womaw levert erg veel info op via Google:

Womaw op Google, Engels en Nederlands

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Niels
Gamemaster

[verwijdert]

« Antwoord #13 Gepost op: 08 Juli 2005, 07:22:46 »

de meeste goeie info heb ik er al uit gefilterd.... (googelen is natuurlijk het eerste wat je moet doen..). maar bedankt voor de tip...

De Bezoeker
Fantasyliefhebber
*

« Antwoord #14 Gepost op: 30 April 2006, 16:03:10 »

The Silmarillion gaat over de geschiedenis van de (Eldar: those of the great journey) elven en die gaat t/m het einde van de 3rd age.

In that time the last of the Noldor set sail from the Havens and left Middle-earth for ever. And the latest of all the Keepers of the Three Rings rode to the Sea, and Master Elrond took there the ship that CĂ­rdan had made ready. In the twilight of autumn it sailed out of Mithlond, until the seas of the Bent World fell away beneath it, and the winds of the round sky troubled it no more, and borne upon the high airs above the mists of the world it passed into the Ancient West, and an end was come for the Eldar of story and of song.

The Silmarillion (p. 378, paperback Ballantine Books, New York, ed. march 1979)
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.141 seconden met 20 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS