StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

22 Mei 2012, 17:37:31

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.559 aantal berichten in 856 topics door 270 geregistreerde leden
Nieuwste lid: exeldro
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  RPG
| |-+  Systemen en werelden
| | |-+  The Fallen Suns
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 [4] Print
Topic: The Fallen Suns  (gelezen 1240 keer)
Jan Willem
Fantasyliefhebber
*

« Antwoord #45 Gepost op: 02 September 2011, 16:02:34 »

Ik kan ook weer GMen als het nodig is? Of zowaar eens spelen?
Ferr
GM Gilde

Geslacht: Man

« Antwoord #46 Gepost op: 03 September 2011, 18:26:08 »

Kzie jullie zo dan jongs, denk er rond 2100 te wezen

"His power level...it's over 9000!"
Jan Willem
Fantasyliefhebber
*

« Antwoord #47 Gepost op: 03 September 2011, 19:55:01 »

Ik heb even wat problemen onderweg gehad, en sta een beetje vast in Utrecht. Erg jammer, maar hoop volgende maand wel in de buurt te kunnen zijn. Veel plezier heren. Hoop dat dit doorkomt mijn oude telefoon internet niet zo lekker!
Ferr
GM Gilde

« Antwoord #48 Gepost op: 04 September 2011, 16:21:18 »

Thanks Jan-Willem, het was een geslaagde party, gehost door edulus.

@edulus, nou ben ik alsnog vergeten een gedrukt exemplaar van je core rules mee te nemen.

Ik vond dat je het heel goed deed, je moet weten dat je met ongeveer de lastigste spelers uit de vereniging zat (mijzelf meegerekend). Het avontuur was tof en ben reuze benieuwd wat we met ons vers verkregen luchtschip allemaal kunnen doen.

nazull
Barcommissie
*

« Antwoord #49 Gepost op: 04 September 2011, 17:54:40 »

het was zeker een geslaagde avond het was erg gezelig.
@edulus als ik deze " https://rapidshare.com/#!download|859|1559710095|The_fallen_suns__print_version.doc|94 " probeer te downloaden krijg ik de hele tijd het bericht dat het bestand ver plaats of verwijderd is.

2 dingen zijn zeker in je leven je geboorte &  je dood
 dus geniet er van voor dat je het weet is het voorbij
edulus
GM Gilde

'Where's my loyalty to, well to my bed.

« Antwoord #50 Gepost op: 06 September 2011, 22:09:15 »

thanks guys,

ik moet zeggen, mijn main quest is helemaal kapot nadat het hele incident
bij het korte bezoek terug bij Urmend en nu moet ik een complete nieuwe plotline gaan
bedenken, maar daar kom ik wel uit. (hmm post-apocaliptic sky pirates)

maar het was leuk dat het systeem wel (enigsinds) werkt.  smile

en geen zorgen, ik neem de mappen wel mee volgende keer.
misschien een follow-up sessie.
Trixos
GM Gilde

« Antwoord #51 Gepost op: 06 September 2011, 23:33:11 »

ik moet zeggen, mijn main quest is helemaal kapot nadat het hele incident

Hmm dat komt mij ook bekend voor;)

Ill take whats mine and I'll take what's yours too!
Ferr
GM Gilde

« Antwoord #52 Gepost op: 07 September 2011, 12:26:36 »

Je kan de dieven deel laten zijn van een grotere, machtiger organisatie (een Corp?) of ze een secte laten zijn van vreemde gemuteerde wezens. Laat ze technologie hebben die ongekend is (cloaking oid). Hoe dan ook, ze moeten een significant voordeel hebben (numbers, technology, abilities). Anders zijn en blijven het 'de diefjes' en je weet: dat klinkt niet bedreigend.

Het gevaar met gungames is dat een speler gelijk het idee krijgt dattie Rambo is met ze gun. Guns are cool, maar je kan er ook door geraakt worden!!!

Waarom zouden de spelers het erg vinden dat dat en dat dorp aangevallen wordt? Integreer je spelers eerst in je verhaal (family/relation ties, Family drama). kleine schermutselingen, kennis maken met de omgeving en organisatiestructuur. Nee, ze zijn niet de baas, ze zijn onderdeel van het dorp. Laat ze dat ook zijn en uitspelen. Wanneer het belangrijk is om een gesetteld gevoel bij je nederzetting te krijgen en dat de NPC's daadwerkelijk gaan 'leven', dan kan je dat bereiken door enkele scene's IN het dorp te spelen. Denk aan een film, of de 1e pilot van een serie: eerst character design en situering in het verhaal, daarna de Crisis, daarna de Glory en de buildup naar aflevering 2.

Het weggeven van spulletjes: DAt had een belangrijke 1e scene kunnen zijn; hoe krijgen we de village eldar zo gek dat hij de gatling laser gun meegeeft? OF: energypacks voor de gatling gun stelen ergens.

Het lukken van acties: Kijk uit met acties gelijk Epic maken of te gemakkelijk laten lukken. Kijk dus uit bij je ruling. Als je speler A met '(zeg een 8 ) 9 man laat doodrijden en speler B met een 8 schiet slechts 1 man dood, dan krijgt speler B het idee dat de waardes nogal interpretabel zijn. Het gevolg is dat de speler gedesillusioneerd raakt en geen vat meer heeft op de cijfermatige kant van het spel, waar D6 nu juist zo geschikt voor is. Als Speler A een 10 zou hebben gehad, is het een ander verhaal, bijvoorbeeld.

Wanneer spelers je plotline dreigen te overrulen: A. Je kan ze waarschuwen (wie zegt er dat de NPC's geen Perception checks gooien en de PC's in de gaten houden) B. Laat het afwikkelen zoals het gaat. De zwakste optie is namelijk overduidelijke interventie. Bij optie B in dit verhaal kan je bijvoorbeeld rulen dat de spelers inderdaad het dorp overnemen en dus de verantwoordelijkheid krijgen over de problemen in het dorp. Macht is leuk, verantwoordelijkheid is een taak.

Enkele pointers. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Pagina's: 1 2 3 [4] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.129 seconden met 19 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS