StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

22 Mei 2012, 18:08:18

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.559 aantal berichten in 856 topics door 270 geregistreerde leden
Nieuwste lid: exeldro
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  RPG
| |-+  Spelers
| | |-+  Zen's Dojo
0 geregistreerde leden en 3 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Print
Topic: Zen's Dojo  (gelezen 4401 keer)
Ferr
GM Gilde

Geslacht: Man

« Antwoord #15 Gepost op: 21 Maart 2006, 19:00:08 »

Nee, je kan je maar voor 1x 6 maanden inschrijven. En het is geen take-out. De zes maanden is een indicatie, evenals de genoemde Stat en skill development. Hierbij wordt uitgegaan van 100% succes. Het kan best zijn dat je, om deze skills te bereiken, langer of korter bezig bent, afhankelijk van de trainingsroll.

SPECIAL!!!!! Shockednew special skill that gives a lot of moves for you!! Cheesy ULTRA SECRET NEW REVOLUTIONARY TECHNIQUE!!!! Biggrin

Iaido
Iaido is de techniek van het resoluut en vloeiend trekken van het zwaard gevolgd door een directe aanval als dodelijk antwoord op een aanval. Beginnende iaidoka maken eerst kennis met het zwaard, de basishoudingen en basisbewegingen. Vervolgens leren zij de 12 standaard kata van de Zen Nippon Kendo Renmei, die ook wel 'seitei kata' worden genoemd.

geen specifieke requirement

STAT DEVELOPMENT
QU+3
SD+3

SKILL DEVELOPMENT
Kata Stances: +1 rank
Quickdraw: +3 ranks
Martial Style; Iaido: +10 ranks (special Attack list)

sensei: Zen Hendo lvl 11

"His power level...it's over 9000!"
smokalot
Gamemaster

speak up when youre talking to me boy

« Antwoord #16 Gepost op: 21 Maart 2006, 19:17:28 »

Huh
wallbash ah nee heh moetik kiezen das in de coffeeshop ook al zo moeilijk
Ferr
GM Gilde

« Antwoord #17 Gepost op: 21 Maart 2006, 20:20:49 »

Dan wil ik me bij deze graag aanmelden.
Helaas is het zo dat wij rond Tharbad spelen en dat een algeheel Riavod nog niet gerealiseerd is... Valt hier een mouw aan te passen op de een of andere manier?

Das prima, je mag een toelatingsexamen komen doen. Vergeet de contributie niet! Biggrin

Tja, moet ik je character komen halen ofzo? Das hetzelfde als zeggen: "Jammer dat die opleiding voor Sumo-worstelen alleen in Japan te doen is". Als je wil, dan kom je wel, is wat ik zeg.

Riavod mag dan in de steigers staan, alle voor jou belangrijke informatie is gewoon op locatie verkrijgbaar.

Therias
Speler
*

Therias Endúrin

« Antwoord #18 Gepost op: 22 Maart 2006, 10:20:10 »

Iaido
Iaido is de techniek van het resoluut en vloeiend trekken van het zwaard gevolgd door een directe aanval als dodelijk antwoord op een aanval. Beginnende iaidoka maken eerst kennis met het zwaard, de basishoudingen en basisbewegingen. Vervolgens leren zij de 12 standaard kata van de Zen Nippon Kendo Renmei, die ook wel 'seitei kata' worden genoemd.

Graag schrijf ik me in. alleen heb ik hetzelfde probleem als Brandûr: ik zit in Tharbad.

"If clever got me this far, then tricky got me in" - Maynard James Keenan
Brandûr
Fantasyliefhebber
*

« Antwoord #19 Gepost op: 22 Maart 2006, 12:00:13 »

Tja, moet ik je character komen halen ofzo? Das hetzelfde als zeggen: "Jammer dat die opleiding voor Sumo-worstelen alleen in Japan te doen is". Als je wil, dan kom je wel, is wat ik zeg.

Riavod mag dan in de steigers staan, alle voor jou belangrijke informatie is gewoon op locatie verkrijgbaar.
Ik snap je punt, maar wij zijn ook bezig met allerlei avonturen. Ik kan nu moeilijk zeggen, laat die hordes gasten Tharbad en mijn winkeltje maar overvallen, ik ben even een jaar heen en weer aan het reizen naar Riavod (nog zonder de leertijd van al die skills). Das een beetje het jammere van niet allemaal in dezelfde regio zitten..
Maar goed, dan houd ik het nog even tegoed van je. Eerst hier alles afronden..

Zwijgend streek hij over zijn litteken
smokalot
Gamemaster

speak up when youre talking to me boy

« Antwoord #20 Gepost op: 22 Maart 2006, 17:32:52 »

nou voor mijn is het duidelijk, het wordt Iaido Biggrin
als ik er in de tijd dat durgaï daar besteed nog een paar andere dingen kan leren ja hey beter komt dat er ook bij.
hoelang moet iemand trouwens in de dojo blijven om zelf recht te krijgen op het maken van een vechtstyl?
Ferr
GM Gilde

« Antwoord #21 Gepost op: 29 Augustus 2006, 21:22:14 »

euh, als jij enigzins met een werkbare vechtstijl komt (lees: het zelf uitdokteren van de skill lijst met levels en stats) dan is dat mogelijk ja.

Ik heb dat gedaan voor iaido, savat en aikido, dus ik heb een fijne lijst.

Het zelf maken van lijsten gaat gepaard met een basis skill, zeg bijvoorbeeld Pole Mastery. Om Pole Mastery te verkijgen, moet je minstens Poles gemasterd hebben op level 2 (of hoger level, desgewenst, bij mij is het level 2) wat houdt dat precies in?

Op het nieuwe (he, nieuwe? ja, nieuwe) D-10 charactersheet staan maar 5 rank boxes. Daar komen geen x'jes meer in, maar waardes. we beginnen gezellig met 5x1, wat betekent: Poles, level 1 gemasterd.

Hiieruit kan volgen dat zich Moves openen voor Poles

De Special Moves komen uit Pole Mastery. Special moves zijn fantastische, cinematische bewegingen die alleen ontzettend veel talent, kunde of geluk normaliter uitgevoerd kunnen worden. Deze moves hebben een level.

Als wij dus hebben:
(normal attack)
Poles                 2+2+2+2+2    = 10    (base skill)
    Puncture        1+1+0+0+0     = 2     (normal puncture attack)
(specials)
Pole Mastery       3+2+2+2+2      = 11  (base special skill)
   Heaven's Gate 1+1+1+0+0      = 3    (unblockable puncture attack)

Waarbij opgemerkt moet worden dat het uitvoeren van specials altijd PP (power points) kost. Dit kan skill based zijn, of level-based, daar ben ik nog niet uit...

Ferr
GM Gilde

« Antwoord #22 Gepost op: 10 September 2006, 15:46:04 »

Voor de mensen met de excuses in Tharbad:

Eerst alles afronden in Tharbad betekent: nooit meer Tharbad verlaten. Er zal altijd wel iets te doen zijn. Laat gewoon aan je GM weten wat hij moet weten, en voor je het zelf weet, zit je in Riavod.

Wat ook heel gebruikelijk is; zend een konvooi naar Riavod voor informatie of het laten aanleren van technieken door een servant, weet ik veel.
Marco Polo werd ook maar gestuurd...

Pagina's: 1 [2] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.123 seconden met 19 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS