|
Ferr
|
 |
« Gepost op: 25 Augustus 2005, 13:16:42 » |
|
Mijn stelling is, dat met een beetje inzet iedereen kan gamemasteren. Maar in deze tijd denken mensen liever aan hoeveel ze kunnen consumeren in de tijd dat ze hier rondlopen. Ik zeg dat deze tijd gekenmerkt wordt door egoisme en luiheid en iedereen rechtvaardigt dat voor zichzelf op een andere manier. Met als resultaat dat het aantal gamemasters momenteel erg dun gezaaid is. Videospelletjes doen het daarintegen erg goed, want het is gewoon makkelijker om een bedrag neer te leggen dan ergens moeite in te steken. Maar videospelletjes zijn totaal verschillend van RPG's zoals wij ze spelen. Je kunt het een beetje vergelijken met fast-food en een 5 sterren restaurant. Ik zeg: videospelletjes zijn het fastfood van fantasy beleving.
Iedereen die dit onderschrijft, kan naar mijn mening een gamemaster worden.
|
|
|
|
|
|
"His power level...it's over 9000!"
|
|
|
Therias
Speler
Geslacht: 
Therias Endúrin
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 25 Augustus 2005, 13:25:39 » |
|
Maar in deze tijd denken mensen liever aan hoeveel ze kunnen consumeren in de tijd dat ze hier rondlopen. Ik zeg dat deze tijd gekenmerkt wordt door egoisme en luiheid en iedereen rechtvaardigt dat voor zichzelf op een andere manier. Met als resultaat dat het aantal gamemasters momenteel erg dun gezaaid is. Videospelletjes doen het daarintegen erg goed, want het is gewoon makkelijker om een bedrag neer te leggen dan ergens moeite in te steken. Maar videospelletjes zijn totaal verschillend van RPG's zoals wij ze spelen. Je kunt het een beetje vergelijken met fast-food en een 5 sterren restaurant. Ik zeg: videospelletjes zijn het fastfood van fantasy beleving.
Nou, nou wat een positivisme.  Enthousiasme motiveert beter dan een beroep op schuldgevoel denk ik.  Maar, ik zal er nog eens over nadenken. Al moet ik zeggen dat het spelen mij op dit moment wel heel erg bevalt!!!
|
|
|
|
|
|
"If clever got me this far, then tricky got me in" - Maynard James Keenan
|
|
|
|
Ivo
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 25 Augustus 2005, 18:38:53 » |
|
Ik denk dat iedereen wel op de een of andere manier zal kunnen Game Masteren, alleen op wat voor manier? Iemand kan zich helemaal verdiepen in de werking van een systeem en in de daarbij horende wereld, maar iemand kan ook alles regelrecht uit z'n duim willen zuigen. Als dit 2 soorten gamemasters zijn, wat is dan wenselijk?
En die link tussen GM's en videospelletjes? Kun je die verduidelijken? Ik zie het verband ff niet.
|
|
|
|
|
|
"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
|
|
|
|
Ferr
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 25 Augustus 2005, 19:39:57 » |
|
haha, mooi..
Omdat ik denk dat het spelen van RPG's de ultieme fantasy beleving kan zijn, kost alleen een beetje moeite.
Niks negatiefs, maar liever gelijk met de neus op de feiten wijzen dan achteraf erachter komen dat gm-en veel tijd en energie kost.
Het is leuk, anders zou ik het niet doen. Je komt er alleen achter hoe leuk het is door het te gaan doen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Brandûr
Fantasyliefhebber
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 26 Augustus 2005, 08:22:57 » |
|
Therias,
gewoon doen man. Het is hartstikke leuk en ook nog eens helemaal niet zo moeilijk. Tuurlijk stuntel je een aantal keer de eerste paar keer, maar weet je wat het leuke is: de gasten met wie je speelt vinden het zo leuk dat ze dat helemaal niet door hebben..
|
|
|
|
|
|
Zwijgend streek hij over zijn litteken
|
|
|
|
Ferr
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 26 Augustus 2005, 08:51:01 » |
|
hahaha idd! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ivo
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 26 Augustus 2005, 18:50:25 » |
|
Hoe hoog ligt de drempel voor de mensen? Waarom wil men wel altijd graag en veel spelen, bij een gamemaster natuurlijk, maar zelf veel moeite hebben om te kiezen voor het GM-schap?
Wat moet er veranderen om die drempel zo laag mogelijk te krijgen? Kijkt men tegen GM's op? Als je het simpel bekijt is het niets meer dan een avontuurtje bedenken, wat tabelletjes aflezen en wat rekenen. That's it!
|
|
|
|
|
|
"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
|
|
|
Niels
Gamemaster

Geslacht: 
[verwijdert]
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 07 September 2005, 10:58:38 » |
|
ik dat die drempel veroorzaakt wordt door het feit dat het systeem behoorlijk ingewikkeld lijkt en dan ook nog is in het engels. een hoop mensen weten niet dat je in principe alleen maar een paar basis regels in acht hoeft te nemen en de rest kan doen op de manier hoe je het zelf wil...
enige wat echt nodig is is dat je een party hebt die jouw manier van masteren leuk vindt, anders gaat het niet werken..
|
|
|
|
|
|
"Laatste verandering: 02 september 2006, 15:57:49 door Ikarash of Arnor"
|
|
|
|
Ferr
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 23 September 2005, 06:31:11 » |
|
Klopt, maar je kan in je groepje ook gerust nieuwe dingen proberen, maar eerst moet je een vertrouwensbasis hebben. Daarmee bedoel ik, dat de spelers al weten dat ze een goed verhaal gaan spelen op basis van ervaring. Je kan met zo'n groep gerust proberen Mysterie, of Puzzels te spelen (stel dat ze Hack 'n Slay gewend waren).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Niels
Gamemaster

Geslacht: 
[verwijdert]
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 23 September 2005, 07:20:58 » |
|
conclusie 1: groep en gm moeten goed bij elkaar passen, dat is het halve werk... 
|
|
|
|
|
|
"Laatste verandering: 02 september 2006, 15:57:49 door Ikarash of Arnor"
|
|
|
|
Ivo
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 23 September 2005, 09:54:46 » |
|
Je zou met een nieuwe groep of nieuwe mensen in je groep eerst eens kunnen onderzoeken met wat voor spelers je te maken hebt. Wat willen ze, hoe denken ze over het spelen van RPG's? Hoe is hun ervaring tot nu toe?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
smokalot
Gamemaster

Geslacht: 
speak up when youre talking to me boy
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 23 September 2005, 16:09:43 » |
|
hey maar mensen mij lijkt het juist zwaar kicke om mense te narre als gamemaster dan ken ik ze veel meer iriteren dan als speler maar ik heb begrepen dat je wel meer verstand moet hebbe van het spel als dattik nu heb ik begrijp dat alles formules zijn met de dobbelstene als kansbereking maar verder als dat kom ik zelf ook nog niet mense als mij en dopey zulle gewoon nog een tijdje langer moeten spele denk ik ik zou zo willen probere te mastere maar dan moet voor mij die mogelijkheid er wel zo zijn dat het geen kwartier duurt voor ik weet wat ik moet hebbe bij welke gooi maar ja teach me weetje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ivo
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 23 September 2005, 16:18:11 » |
|
Is een kwestie van goed kijken naar wat je GM doet, en af en toe eens vragen hoe iets precies werkt. Al doende leert men zeg maar...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ferr
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 23 September 2005, 16:19:07 » |
|
We hebben tegenwoordig ook een GM boek in de publicatie, waar elke dag verbeteringen op aangebracht worden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
smokalot
Gamemaster

Geslacht: 
speak up when youre talking to me boy
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 23 September 2005, 17:08:18 » |
|
*sniff sniff* I smell homework coming up ja als ik een boek ervan thuis zou kenne krijgen/kopen dan lijkt het mij wel kicke om te mastere
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|