|
Ferr
|
 |
« Gepost op: 05 Oktober 2005, 23:35:13 » |
|
Heeft niemand ooit iets gelezen dan? Niks van iets? Geen geletterde menschen? Jammerend... Ik geef toe, ik heb alleen maar Tolkien gelezen...  En jullie dan? 
|
|
|
|
|
|
No problem can withstand the assault of sustained thinking. Voltaire
|
|
|
|
Ilmarin
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 08 Oktober 2005, 16:54:51 » |
|
Tuurlijk wel, samen met mij velen. Deze bijvoorbeeld:
Robbin Hobb (Goeie shit, niet echt veel vechten, maar wel heel relaxed om te lezen)
En, zoals je zelf ook geprobeerd hebt, Raymond E Feist. (Superserie al zeg ik het zelf).
Verder heb ik nog een aantal boeken geprobeerd te lezen. Maar het gros daarvan van shit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ivo
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 09 Oktober 2005, 11:27:07 » |
|
Stephen King schrijft natuurlijk Horror, maar ook Fantasy. Zo heb ik hier deel 1 van De Donkere Toren, een cyclus van 7 boeken. Schijnt erg goed te zijn. Moet er nog eens een x in beginnen als ik een ander boek van Hobb uit heb.
|
|
|
|
|
|
"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
|
|
|
|
Murghoad Adalardo
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 13 Oktober 2005, 12:31:28 » |
|
Er moeten ook boekrecensies komen op de site. Jopie heeft er al eentje gemaakt over dat boek van Alex de Jong, maar het zou leuk zijn als we daar wat meer van hadden.
Ook geen poetische talenten onder ons? Allemaal op de site zetten.
|
|
|
|
|
|
There are some people who live in a dream world, and there are some who face reality; and then there are those who turn one into the other. - Douglas Everett
|
|
|
|
Ikarash of Arnor
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 13 Oktober 2005, 12:52:44 » |
|
dat ene boek van die tolkien is inderdaad erg goed....Maar hoe heete het ook al weer....
|
|
|
|
|
|
There's no Mercy, Only Judgement There is no such thing as innocense, only varying levels of guilt!
|
|
|
|
Ferr
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 14 Oktober 2005, 11:51:49 » |
|
Lost Stories?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joop
Gamemaster

Geslacht: 
Joop!
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 14 Oktober 2005, 15:42:58 » |
|
Lord of the Rings heb ik wel eens van gehoord, schijnt wel amusant te zijn.
Het nadeel van boekrecenties schrijven is dat het werk is wat al door vele anderen gedaan word. Ken iemand niet effe contact met Meulenhof uitgeverij opnemen, die zijn er wel goed in, bespaard ons weer een hoop werk..
|
|
|
|
|
|
"Heb je een redelijk verstand? Jawel. Waarom gebruik je het dan niet? Want als dat zijn werk doet, wat wil je dan nog meer?" - Marcus Aurelius
|
|
|
|
Ivo
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 16 Oktober 2005, 20:06:14 » |
|
Tsja, andermans site kopieren kan iedereen. Ik zou me wel wat meer willen verdiepen in het schrijven over auteurs. En misschien ook af en toe eens wat over nieuwe boeken.
|
|
|
|
|
|
"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
|
|
|
|
Ferr
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 17 Oktober 2005, 12:19:44 » |
|
Joop begrijpt niet dat we niet geinteresseerd zijn naar de mening van 1 of andere critische wijsneus, maar van Joop zelf, onze eigen, critische wijsneus...
Geef je eigen mening, want das beter dan meningen kopieren en plakken wat op 99 van de 100 sites gebeurt...
Mijn mening:
Ik heb geen tijd voor boeken. Ik kijk series en films, maar ben heel selectief in wat ik leuk vind... Geef mij es een tip voor een boek van Tolkien caliber dan...NEEE GEEN FEIST, ik vind dat crap en niet doorheen te komen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Joop
Gamemaster

Geslacht: 
Joop!
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 17 Oktober 2005, 13:03:39 » |
|
Gelukkig heb ik de verslagen gelezen, en ze zijn gewoon goed in elkaar gezet met heldere informatie. Ik zou me wel wat meer willen verdiepen in het schrijven over auteurs. Tot die tijd wil ik kijken of het haalbaar is om een uitgever uit zijn tent te lokken om hun ouwe rotzooi te mogen gebruiken op onze site. Maar meestal zitten ze er toch met hun dikke aars op.. De Wetten van de Magie door Terry Goodkind is wel een leuke reeks om je tandjes op kapot te bijten..
|
|
|
|
|
|
"Heb je een redelijk verstand? Jawel. Waarom gebruik je het dan niet? Want als dat zijn werk doet, wat wil je dan nog meer?" - Marcus Aurelius
|
|
|
Niels
Gamemaster

Geslacht: 
[verwijdert]
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 17 Oktober 2005, 14:04:55 » |
|
De Wetten van de Magie door Terry Goodkind is wel een leuke reeks om je tandjes op kapot te bijten.. dit is zeker waar... briljante serie, kheb zelf de eerste 7 delen staan...  daarnaast is robin hobb ook een zeer goeie, de boeken van de zieners is erg goed, die van de magische schepen ook en volgens mij zijn er al een stuk of 2 series bij inmiddels. boeken van george martin zijn ook wel goed, alleen zijn die wat minder met elfjes en dwergjes. meer met ridders e.d. maar wel leuk geschreven. het enige nadeel bij deze boeken vind ik dat er teveel hoofd personages in zitten. elk hoofdstuk is geschreven door de ogen van een hoofdpersonage dus het is wat springerig hier en daar.
|
|
|
|
|
|
"Laatste verandering: 02 september 2006, 15:57:49 door Ikarash of Arnor"
|
|
|
Dopey
Speler
Geslacht: 
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 17 Oktober 2005, 22:10:10 » |
|
ik heb een kijkje genomen in 'the color of magic' van terry pratchet... , omdat ik helaas niet zon sterke lezer ben, ben ik er niet echt ver in gekomen (ik zit nou al iets van 5 jaar aan Dune)... en moest zodoende t boek alweer terug geven aan degene van wie ik t geleend had voordat ik er echt in zat, een heel goed oordeel zal dit dan ook niet zijn... maar wat ik heb gelezen daar heb ik wel van genoten, die manier van schrijven staat me echt aan lekker veel humor (von ik dan) en metname een verfrissende blik.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ivo
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 20 Oktober 2005, 21:08:40 » |
|
Mijn mening:
Ik heb geen tijd voor boeken. Ik kijk series en films, maar ben heel selectief in wat ik leuk vind... Geef mij es een tip voor een boek van Tolkien caliber dan...NEEE GEEN FEIST, ik vind dat crap en niet doorheen te komen
Zo heeft iedereen z'n eigen voorkeuren. Jij vindt Feist niet doorheen te komen, ik lees dat echt lekker weg. Met bijv. Hobb heb ik weer veel moeite. Wat zou voor jou ideale fantasy zijn om te lezen? Wat voor schrijfstijl bijv.? Misschien is Mervyn Peake (Ghormenghast) iets?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Brandûr
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 18 Maart 2006, 11:03:27 » |
|
Ik zit nu te lezen in een boek van Terry Pratchett en ik vind het maar erg grappig! Heb net het eerste deel van Duin gelezen en het eerste deel van De wetten van de magie. Bij beiden voel ik me niet helemaal thuis bij hoe de 'magische' eigenschappen gebruikt worden (magie is wat mij betreft een middel net als een zwaard of een kruisboog of het talent van public speaking ofzo. Ik houd er niet van als alles erom draait dan wordt het teveel fantasy-achtig (al zullen anderen het daarom juist heel leuk vinden). Feist heb ik nog nooit iets van gelezen, dus dat wordt de volgende op mijn lijst.. Heeft iemand overigens nog wat leuke Science-Fiction aanraders? Persoonlijk vind ik Jack Vance een geweldige schrijver..
|
|
|
|
|
|
Zwijgend streek hij over zijn litteken
|
|
|
|
Ivo
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 18 Maart 2006, 11:41:42 » |
|
Het voordeel van Feist is dat het vanuit een RPG-Achtergrond is geschreven. Feist is eens met z'n vrienden aan het DnD-en geslagen en heeft een heel eigen wereld (Midkemia) en verhaal verzonnen.
Van daaruit is hij boeken gaan schrijven over Midkemia. Enkele van z'n boeken zijn min of meer 1-op-1 verslagen van gespeelde avonturen. +/- 20 boeken later heeft hij heel veel over die hele wereld en andere werelden geschreven.
Ik heb al best veel goeie ideeën voor RPG-party's opgedaan uit zijn boeken, en heb er wel 1 of 2 daarvan in de pijplijn zitten om een keer te gaan gebruiken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|