StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

10 Februari 2012, 17:32:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.363 aantal berichten in 840 topics door 251 geregistreerde leden
Nieuwste lid: PummaSupelalf
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  Fantasy
| |-+  Letteren
| | |-+  Lekker veel letteren!
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] Print
Topic: Lekker veel letteren!  (gelezen 8620 keer)
Ferr
GM Gilde

Geslacht: Man

« Antwoord #15 Gepost op: 01 September 2006, 17:58:35 »

Ik weet niet man.
Ik vind die moderne fantasy vaak zo onuitnodigend...En daar is weer the empire of....geruled door veel vage namen (met opzet zo gedaan, dat je niet echt weet wie de Dark Lord is...huuuu..spanning en sensatie hoor.

En dan de beschrijving van de werking van magie. Allemaal zo uitgedokterd en het moet uitgelegd worden. Sowieso vind ik het irritant als het hoofdpersonage vanaf pagina 1 al "mystic" is. Das een goedkope oplossing voor de toekomstige problemen.

Nee, zelden vind ik moderne fantasy leuk. Tenzij je manga's bedoelt, dat vind ik wel vet. Maar daar gaat het om visualizatie, niet zozeer om consistenties, waar veel fantasyschrijvers de fout mee ingaan om dat willens en wetens in het verhaal te proppen.

Nee man, een duidelijke, maar onbereikbare vijand en een vluchtend, bangig groepje helden. Das stof tot avontuur. Niet dat, The House of...tegen The House of....crap

No problem can withstand the assault of sustained thinking.
Voltaire
Joop
Gamemaster

Geslacht: Man

Joop!

« Antwoord #16 Gepost op: 03 December 2006, 14:13:00 »

In de boeken van de hiervoor opgenoemde schrijvers, zijn dat meestal wel de elementen waar het om draait; een groepje bange avonturiers, diee het opnemen tegen talloze gevaren.
Het lezen van fantasy is anders dan het spelen of kijken ervan. Fantasy Manga is nice, maar heeft niet mijn voorkeur. Ik had bijvoorbeeld Terry Goodkind uitgeleend aan Mike en binnen 2 maanden had ie al de halve serie gelezen.

Hey Barndur, jij heb toch deel 1 van Feist van mij?

"Heb je een redelijk verstand? Jawel. Waarom gebruik je het dan niet?
Want als dat zijn werk doet, wat wil je dan nog meer?" - Marcus Aurelius
Raven
Fantasyliefhebber
*

« Antwoord #17 Gepost op: 03 Oktober 2007, 16:41:21 »

Probeer eens : Robert Jordan ( is te halen tot deel 11, helaas is die gast laatst de pijp uit gegaan dus ik weet niet of deel 12 ooit nog uitkomt.   boehoe snik )
                      Terry Goodkind is ook een goeie en ik zal binnekort wat meer schrijvers en schrijfsters op de site gooien en misschien ook wel een recencie
sylviana80
Speler
*

« Antwoord #18 Gepost op: 09 November 2007, 16:12:47 »

MUHAHAHAHA!!!!

Me live and breath books!!!!

Toppers:
Tolkien (Duh..)
Hobb
Feist
Stephen King
Isaac Asimov
Lewis Caroll
Onzer aller vriend Shudjespier....

Mijn favoriet momenteel, moderne fictie schrijver met phantasy/horror invloeden:
Daniël Hecht
Geloof me, vooral Huis van de Maskers is erg goed!!!!

O ja, en natuurlijk de vampierboekjes:
Anne Rice (Vooral Tale of the BodyThief, Memnoch the Devil, Violin, Feast of all Saints en the Curse of the Mummy)
Poppy Z. Brite (Lees Lost Souls maar eens, heel interessante manier om vampiers te omschrijven, het is een apart ras dat als vampier geboren wordt, Yada yada)

Zo, dat is ook weer van mijn ribbenkast.
Terug naar mijn boekje, want nu ambtenaar... MUHAHAHAHAHA!!!!!

Sylvia
Pagina's: 1 [2] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.096 seconden met 20 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS