StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

10 Februari 2012, 17:30:09

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.363 aantal berichten in 840 topics door 251 geregistreerde leden
Nieuwste lid: PummaSupelalf
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  RPG
| |-+  Systemen en werelden
| | |-+  Uitgangsstad + regio
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Topic: Uitgangsstad + regio  (gelezen 2907 keer)
Brandûr
GM Gilde

Geslacht: Man

« Gepost op: 03 Maart 2006, 16:42:31 »

Naar aanleiding van meerdere gesprekken hierover en mijn eigen enthousiasme over het idee wil ik dit topic gebruiken om ideeen te spuien over een te vormen uitgangsstad.
Het idee hiervan is dat alle parties min of meer vanuit een bepaalde stad starten (inclusief een grote regio) en binnen deze stad vaste figuren een rol spelen. Als party x naar de burgemeester gaat dan is dat dezelfde (=zelfde naam, maar ook zelfde eigenschappen) voor party y. Het leuke hieraan is dat als party x iets regelt bij de burgemeester party y daar de gevolgen van kan ondervinden. Dit zorgt ervoor dat je meer een onderdeel gaat uitmaken van een groter geheel en dat er gebeurtenissen buiten je party om zijn waar je geen invloed op hebt.
Tot zover een uitleg, nu dan concreet. Ik wil me bezig gaan houden met het ontwerpen van zo een stad, maar alleen als mensen het ook echt een leuk idee vinden. Laat even weten wat je ervan vindt en geef ook even wat ideeen over wat er aanwezig zou moeten zijn. (grootte van de stad, namen van herbergen, regio(liefst eentje waar alles logischerwijs vertegenwoordigt is met genoeg te doen in de buurt) hierarchische structuur, en bergen NPC's)

Zwijgend streek hij over zijn litteken
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #1 Gepost op: 03 Maart 2006, 17:43:46 »

Ken je deze al?

http://www.4gm.nl/index.php?option=com_smf&Itemid=65&topic=223.0

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #2 Gepost op: 03 Maart 2006, 22:00:45 »

Er wordt toch al heel erg hard gewerkt aan Riavod. Dacht ik. Ik ben er zeker heel erg enthousiast voor.
Moeten alleen even oppassen voor de dark powerlords die de stad dan plat willen stampen.
Ik zou zelfs een marktplaats voorsstellen waar iedereen zijn of haar shopje heeft.(op de site) bestaat natuurlijk nu ook al een beetje maar dan wat chaotischer.

There's no Mercy, Only Judgement
There is no such thing as innocense, only varying levels of guilt!
Brandûr
GM Gilde

« Antwoord #3 Gepost op: 04 Maart 2006, 18:46:11 »

Er wordt toch al heel erg hard gewerkt aan Riavod. Dacht ik.
Riavod?? Ik heb alleen dit idee een keer gehoord en voor de rest er eigenlijk nooit meer iets van meegekregen.. Maar super dat er aan gewerkt wordt! Wie is er mee bezig dan en is er nog hulp nodig?

Ferr
GM Gilde

« Antwoord #4 Gepost op: 04 Maart 2006, 21:07:44 »

Ik ben ermee bezig, maar ik wil supergraag input van andere gm's.

Het ID (en ik heb het er nog niet uitvoerig met Joop over gehad) is om Riavod en omgeving de uitgangsstad te laten zijn (voorlopig) voor onze avonturen.
Verder wil ik het ID opperen om de parties ook werkelijk samen te brengen, zodat we gemakkelijker spelersavonden kunnen spelen in een centrale rpg-omgeving.

Riavod ligt ten noorden van de zee van Rhun. Het is een havenstad, deels gebouwd op de vlakke uitlopers van een bergketen dichtbij.
Het is de tweede grote stad van het relatief rijke land Dorwinion. Shrel-Kain is eigenlijk de hoofdstad, maar die heb ik verplaatst naar het zuidelijkste puntje van de zee van Rhun om het qua concurrentie interessant te houden. Shrel-Kain is in mijn wereld even groot als Riavod.
Waar Riavod gebouwd is door de voorouders van de dunedain, is Shrel-Kain gebouwd door de volken uit het zuiden en oosten van de zee en gehuld in mystiek. Stel je Rome en Babel voor, respectievelijk ten noorden en ten zuiden van een immense zee.

Er zijn 2 opties: we bouwen Riavod direct op grandioze schaal (ietwat overtrokken vanuit een Tolkien uitgangspunt, maar wel werkbaar). Dan is het een soort Rome, met meerdere lagen niveau's en een scala aan tempels en arena's. Een werkelijke smeltkroes van cultuur en religie. Zeer interessant om te ontwerpen, maar je bent er wel even mee bezig.

Optie 2 is om het een relatief simpel stadje te houden, met een burgemeester en dat soort lowlevel politics.

Mijn voorkeur gaat uit naar optie 1, maar als het project niet echt aangepakt wordt, dan wordt het waarschijnlijk optie 2.

Hieronder zie je de kaart. De non-cursieve namen zijn dus dorpen of steden. Alles is origineel behalve dus de plaats van Shrel-Kain.
De rest van de namen zijn volken en rivieren en grote wouden, zoals Taur Romen

No problem can withstand the assault of sustained thinking.
Voltaire
Brandûr
GM Gilde

« Antwoord #5 Gepost op: 05 Maart 2006, 09:42:11 »

Ik zou ook zeker voor optie 1 gaan. Wil je alle parties er fatsoenlijk in kwijt kunnen moet het een grotere stad zijn, zeker ook omdat je allerlei verschillende rassen enzo moet samenvoegen.
Zullen we anders een Riavod opstart groepje maken ofzo? Of als dat lastig is communiceren via email of zelfs via dit forum..

Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #6 Gepost op: 05 Maart 2006, 13:10:40 »

Oh shit... Jij zit nog helemaal niet in het GM-forum...

Ik heb je ff in de GM-groep gegooid Brandûr.

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Therias
Speler
*

Therias Endúrin

« Antwoord #7 Gepost op: 06 Maart 2006, 11:01:49 »

Toevallig was ik met Erik ook aan het praten over een dergelijke opzet voor de spelersavonden. Dat maakt het avonteur wel zo interessant. Het zou leuk zijn als we dan ook gebruik konden maken van bijvoorbeeld Riavod.
Het leuke is dan dat je allemaal weet waar je je bevind en je de spelersavond ervoor kunt benutten om bijvoobeeld tijdens een toernooi ofzo in aanraking te komen met de leden van de andere party's. Je kunt het dan echt in het verhaal van je oorspronkelijke party verweven. leuk leuk leuk.

"If clever got me this far, then tricky got me in" - Maynard James Keenan
Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.293 seconden met 20 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS