StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

22 Mei 2012, 18:35:22

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.559 aantal berichten in 856 topics door 270 geregistreerde leden
Nieuwste lid: exeldro
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  RPG
| |-+  Spelers
| | |-+  Vraag:
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Print
Topic: Vraag:  (gelezen 3175 keer)
Brandûr
Fantasyliefhebber
*

Geslacht: Man

« Gepost op: 13 Oktober 2006, 00:59:01 »

1. Ik zag de Silvan special sword. Stel dat ik die koop zie ik dat ik +10 op strength krijg. Betekent dat +10 op die stat en werkt dat dan ook weer door op alle andere skills waar strength als een onderdeel geldt? En zo ja hoe moet ik me dat dan voorstellen, het werkingsmechanisme bedoel ik, en zo niet wat wil dat +10 dan zeggen?
2. Is er ergens op de site ook een mogelijkheid om een soort profiel van je character te maken, met een leuk achtergrondverhaaltje en misschien iets over je avonturen tot nu toe. Lijkt me leuk om van anderen te lezen en is ook wel aardig als je zelf een plaats heb waar je je character kan bijhouden..?

Zwijgend streek hij over zijn litteken
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #1 Gepost op: 13 Oktober 2006, 07:01:31 »

Van vraag 1 kan ik denk ik wel zeggen dat het klopt wat je schrijft, maar ik kan er niet alles over zeggen. Een andere GM kan je denk ik nog meer vertellen.

Vraag 2 vind ik persoonlijk een goed idee. Het zelf bijhouden van eigen pagina's kunnen we om technische redenen nog niet beschikbaar stellen, maar je zou wel een persoonlijke character pagina kunnen mailen naar de website redactie, zodat wij die kunnen plaatsen.

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Ferr
GM Gilde

« Antwoord #2 Gepost op: 13 Oktober 2006, 18:47:00 »

Stats zijn zo opgebouwd:
roll + race + special + item = total

De total wordt dus meegerekend in de skills en spells etc. Dus inderdaad, met elke + op een stat via een item, verhoog je de stat in het algemeen.

"His power level...it's over 9000!"
Brandûr
Fantasyliefhebber
*

« Antwoord #3 Gepost op: 13 Oktober 2006, 23:34:07 »

Ik weet niet wie hem verkoopt, maar ik denk dat ik dan wel geinteresseerd ben..

Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #4 Gepost op: 03 December 2006, 02:20:48 »

Naar ik heb begrepen is de functionaliteit van de merchants square nog niet zo groot dat deze werkt. Op dit moment zitten we jullie alleen nog maar lekker te maken :P zodra er voldoende items zijn kan er ook lekker veel worden besteld;)

There's no Mercy, Only Judgement
There is no such thing as innocense, only varying levels of guilt!
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #5 Gepost op: 03 December 2006, 09:53:41 »

Je kunt gewoon je eigen GM benaderen hiervoor.

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Brandûr
Fantasyliefhebber
*

« Antwoord #6 Gepost op: 03 December 2006, 12:00:13 »

En dan? Ook al koop je hem bijvoorbeeld gewoon, moet je hem dan ook nog in een quest veroveren, of is ie dan meteen van jou?

Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #7 Gepost op: 03 December 2006, 12:18:18 »

Er zijn 2 manieren om iets te verkrijgen uit de merchants square:

• Door het item direct te kopen bij je GM
  • Door het item door een GM te laten verwerken in het avontuur wat je speelt

In het laatste geval ligt het aan hoe het avontuur gespeeld wordt, of en wanneer je het item tegenkomt. De GM kan het item bijvoorbeeld ergens op een bepaalde plaats hebben neergelegd, en kan het voorkomen dat de speler dan niet op die plek komt, of het item niet opmerkt. In dit geval moet de speler er dus echt meer moeite voor doen dan simpel even wat GP's af schrijven.

Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #8 Gepost op: 05 December 2006, 10:49:20 »

Ik denk dat we de gm's daar ook nog even over moeten inlichten. Het is duidelijk dat persijn hier nu nog niks van weet. moeten we hier nog even over vergaderen?
groetjes

Joop
Gamemaster

Joop!

« Antwoord #9 Gepost op: 06 December 2006, 01:50:43 »

Wat mij betreft is de structuur van hoe items gekocht kunnen worden nog niet aangebracht. Voor spelers uit een vaste groep gaat dit moeilijk worden, want dan worden spelers te snel een uberhero. Gametechnisch is het ook moeilijker op te lossen voor een GM. Standaard wapens en armor heb ik niet zoveel problemen mee, die zijn immers breder verkrijgbaar.

Wat meer voor de hand ligt is dat spelers items kunnen aanschaffen om hun perfecte charater te creeren voor tournaments, stand alone parties en evenmenten.

Ook zou er een kaartjes systeem kunnen komen waarbij je character kan uitrusten met special items. Het goud wat spelers van hun GM krijgen kan gebruikt worden om (special) items te kopen, maar dan weer niet om te gebruiken voor vaste parties.

Jaja klinkt ingewikkeld, is het ook, maar ideen zijn welkom..

gr Joop

"Heb je een redelijk verstand? Jawel. Waarom gebruik je het dan niet?
Want als dat zijn werk doet, wat wil je dan nog meer?" - Marcus Aurelius
Ferr
GM Gilde

« Antwoord #10 Gepost op: 06 December 2006, 06:53:01 »

Naar ik heb begrepen is de functionaliteit van de merchants square nog niet zo groot dat deze werkt. Op dit moment zitten we jullie alleen nog maar lekker te maken :P zodra er voldoende items zijn kan er ook lekker veel worden besteld;)

Waarbij het de bedoeling is dat de GM's (niet: 1 GM) de items gaan maken. Dus suggesties en ID-en zijn welkom (waren ze altijd al)

"His power level...it's over 9000!"
Brandûr
Fantasyliefhebber
*

« Antwoord #11 Gepost op: 06 December 2006, 09:45:51 »

Zit ook een beetje naar de prijzen te kijken en die liggen wat mij betreft ook wat ver uit elkaar. Een flinke axe is eenderde van die katana, maar als je naar de stats kijkt is de katana nou ook weer niet zoveel beter..
Een leuk item lijkt mij een Holy Staff, bedoeld voor pole-fighters die wel duidelijk een god aanbidden. Afhankelijk van de godheid en de spelers devotie aan die god (maakt ie er tempels voor ofzo, of verdedigd hij zijn/haar belangen) kan de staff dan beter of slechtere stats hebben.

Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #12 Gepost op: 06 December 2006, 13:46:09 »

aha klinkt zeker intressant, maar je idee schurkt wel erg dicht tegen paladijnheid aan. Misschien een multiclass? Verder zou ik zeggen als je de strenght van je wapen wil laten afhangen van je devotion. Dan dient daar eerst nog een vorm van tabel voor te worden gemaakt. Tenminste... anders is het wel heel erg subjectief.
Groetjes

Brandûr
Fantasyliefhebber
*

« Antwoord #13 Gepost op: 06 December 2006, 15:52:34 »

aha klinkt zeker intressant, maar je idee schurkt wel erg dicht tegen paladijnheid aan. Misschien een multiclass? Verder zou ik zeggen als je de strenght van je wapen wil laten afhangen van je devotion. Dan dient daar eerst nog een vorm van tabel voor te worden gemaakt. Tenminste... anders is het wel heel erg subjectief.
Groetjes
Op zich heb je gelijk, maar een paladin is een knight. Een warrior monk heeft ook devotie of een of andere channelling magician.. Maar een paladin is hiervoor natuurlijk wel een character bij uitstek ja. Je zou een tabel kunnen maken met devotion punten. Bidden is 1, een heilige oorlog is 10 punten, sterven voor je godheid is 70maagden, zoiets?

Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #14 Gepost op: 07 December 2006, 12:18:45 »

het idee van 70 maagden is wel goed.

Pagina's: [1] 2 Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.179 seconden met 20 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS