StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

22 Mei 2012, 18:39:57

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.559 aantal berichten in 856 topics door 270 geregistreerde leden
Nieuwste lid: exeldro
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  4GM
| |-+  Algemeen
| | |-+  Fantasy-spel leidt tot moord
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Topic: Fantasy-spel leidt tot moord  (gelezen 2400 keer)
Ivo
Gamemaster

Geslacht: Man

T'o Malaak

« Gepost op: 13 November 2006, 15:27:43 »

Zoals vele anderen was ook de Amerikaanse fabrieksarbeider James Flemons in de ban van het rollenspel 'Dungeons & Dragons'. In het spel is het de bedoeling dat je in een imaginaire wereld de strijd aanbindt met monsters en samen met je teammaten probeert te overleven. Maar helaas verloor de fanatieke Flemons na verloop van tijd de greep op de realiteit en waande hij zich écht in de spookjeswereld van het fantasy-spel. Uiteindelijk kwam het zelfs zover dat hij zijn collega op het werk vermoordde met een zwaard, nadat hij hem had uitgedaagd tot een "ridderlijk duel".

Toen zijn collega het duel weigerde, achtervolgde Flemons hem en doodde hij zijn slachtoffer voor de ogen van zijn collega’s met zijn zwaard. Volgens zijn advocaten zou Flemons "gevaarlijk geobsedeerd door fantasy-rollenspellen als 'Dungeons & Dragons'". Ze zeggen ook dat de moord volgens hem een deel was van het spel. "Hij is gek, schizofreen en niet toerekeningsvatbaar." De rechtszaak deed flink wat ophef ontstaan en is in Amerika rechtstreeks te volgen op de tv-zender CourtTv.

Link naar de site van Court TV over dit onderwerp: http://www.courttv.com/trials/flemons/102406_background_ctv.html

Bron: AdValvas.be

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #1 Gepost op: 13 November 2006, 23:32:53 »

geweldig  VOER voor de fantasy haters. En het perfecte voorbeeld van hoe het niet moet. Echt het soort wacko jackos wat inderdaad helemaal geen plaats heeft in deze maatschappij. En daarbovenop een geweldig spel een geweldig slechte naam bezorgd.
Als je geen referentiekader meer heb en geen realiteitsbesef. Dan ben je waarlijk een gek.

There's no Mercy, Only Judgement
There is no such thing as innocense, only varying levels of guilt!
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #2 Gepost op: 14 November 2006, 08:18:13 »

T'is inderdaad een ongelofelijke gek. Die teksten op de CourtTV site geven dat ook wel aan. Hoe vaak zou er onder het mom van een fantasy/computer-spel gemoord worden?

O.a. D&D heeft al eerder negatieve publiciteit gekend:

http://www.4gm.nl/rpg-info/geschiedenis-van-rollenspellen_3.html

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Ferr
GM Gilde

« Antwoord #3 Gepost op: 14 November 2006, 20:26:26 »

Ach, ik weet het niet...

Als je dan TOCH perse iemand wil vermoorden, je doet het, en je blijft dit volhouden...tja...ontoerekeningsvatbaar is een woord wat
elke megaul kent tegenwoordig...

Ik vind deze man namelijk niet echt op een AD&D speler lijken ofzo...meer een ghetto-patser

Ik zou bij wijze van test een party met 'm spelen...kijken offie echt weet wat de regels zijn enz...makkelijk zat

"His power level...it's over 9000!"
Ferr
GM Gilde

« Antwoord #4 Gepost op: 14 November 2006, 20:28:47 »

En alsie dan toch echt gek is, kill dan ze character ofzo op een tragische manier, maar wel dattie het ID had dattie een kans had
Dat zallie dan erger vinden dan een celstraf oid.

Wat ik trouwens ook zo frappant vind altijd aan ontoerekeningsvatbaarheidsgelal, is dat zo'n gast eerst gewoon aan het arbeidsproces deelneemt, vrienden en kennissen heeft en vervolgens na de daad ineens ONTOEREKENINGSVATBAAR is.

flep!  Tongue

Ik zou 'm dan trouwens sowieso vasthouden totdat ze advocaat meldt dattie weer wel toerekeningsvatbaar is, en dan vervolgens het proces houden...

Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #5 Gepost op: 16 November 2006, 00:26:18 »

voor een advocaat is een client toe/onrekeningsvatbaar als dat uitmaakt voor de strafmaat. Daarom hebben we pieter baan centrum hier eh voor alle op hol geslagen kaaskoppen.

Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #6 Gepost op: 16 November 2006, 10:05:24 »

Tsja, in Amerika zijn ze zoiezo helemaal gek als het om advocaten en rechtszaken gaat

Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #7 Gepost op: 16 November 2006, 13:26:02 »

allemaal fictief in merp over de kling jagen... klaas heeft bij wijze van experiment onze merp characters, door een  timeflux in de moderne tijd laten belanden btw. Erg leuk niet egt fantasy alike... maar een paladijn in brooklyn zorgt voor hilarische situaties en de nodige doormidden gehakte auto's lantaarnpalen en koelkasten (heidense dingen). Reddar heeft al eens een huizenblok opgeblazen door dat hij schrok van de tv. We zijn btw nu verschanst in een winkelpand, ondertussen belegerd door de mannen in de blauwe pakken. Al een sanity healing attempt geprobeerd op een verkeersagent (de man was duidelijk gek zoals hij met zn handen liep te zwaaien). Miss moeten we eens een advocatenkantoor onder handen nemen. Immers dat is allemaal het werk van den duivel :P.
groetjes

Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #8 Gepost op: 20 Januari 2007, 11:35:04 »

‘Moordenaars deden filmritueel na’

TESSIN - Over de moord van de twee 17-jarige gymnasiasten Felix D. en Torben B. op een echtpaar in het Noord-Duitse dorpje Tessin komen steeds meer lugubere details naar buiten. Voordat de daders op het mannelijke slachtoffer (46) instaken, zouden ze hem hebben gedwongen tot een onderwerpingsritueel dat ook in de film Final Fantasy VII: Advent Children voorkomt. De daders droegen het slachtoffer op te knielen.

De daders hadden de film, in Duitsland toegelaten voor 12 jaar en ouder, vlak voor de moordpartij bekeken. De 15-jarige Eyleen, die door de daders was meegenomen naar de moordplek en vastgebonden, heeft dat op de Duitse televisie verklaard. ,,Geloof je ons nu? Geloof je ons nu? Die man is dood,’’ hadden de jongens gezegd.

Eyleen: ,,Totdat ik in het huis kwam, dacht ik dat het een grapje was.’’ Na de moord zou één van de jongens hebben gezegd dat ‘doden helemaal geen slecht gevoel’ geeft. De ander zou echter hebben overwogen zelfmoord te plegen. Volgens de politie hadden de daders met meer messen tientallen malen toegestoken.

Uitlatingen van klasgenoten duiden erop dat de daders misschien ruzie hebben gehad met de 16-jarige zoon des huizes, die bij de overval ongedeerd bleef.

Bron: AD.nl

Ferr
GM Gilde

« Antwoord #9 Gepost op: 20 Januari 2007, 14:26:10 »

Kan me niet echt zo'n onderwerpingsritueel uit die film herinneren....kvraag me af wat ze bedoelen?

Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #10 Gepost op: 21 Januari 2007, 13:19:02 »

Hmmm, ik ken de film nog niet, maar zou het een broodje aap verhaal zijn?

Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.122 seconden met 19 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS