StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

23 Mei 2012, 15:21:00

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.559 aantal berichten in 856 topics door 270 geregistreerde leden
Nieuwste lid: exeldro
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  RPG
| |-+  Spelers
| | |-+  Munchkin
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Topic: Munchkin  (gelezen 1760 keer)
Ferr
GM Gilde

Geslacht: Man

« Gepost op: 19 Februari 2007, 13:28:04 »

Wat is een Munchkin?
Roleplayers gebruiken de term Munchkin voor spelers met een speelstijl die bekend staat als 'powergaming': ze beperken zich tot het doden van monsters, verzamelen van schatten en (nog) sterker maken van het gespeelde karakter. Het is zelden een compliment.

Het woord 'Munchkin' werd geïntroduceerd in het boek 'The wizard of Oz' van L. Frank Braun als naam van een klein volk met piepstemmetjes.
Deskundigen vermoeden dat er een connectie bestaat met het embleem van de stad München, dat bekend staat als het Münchner Kindl, een afbeelding van een kind met een puntmuts. Dit embleem werd veel gebruikt in bijvoorbeeld biermerken.
Braun, die van Duitse afkomst was, heeft mogelijk bewust of onbewust zijn verhaal hier omheen gesponnen. Door de populariteit van de film werd het woord opgenomen in de Engelse taal als aanduiding voor kleine kinderen, of andere zaken van klein postuur.

If your character is 9th level and still does not have a last name...or a first...You might be a Munchkin

(Met dank aan Jeroen Meijer, artikel uit Elf Fantasy Magazine nr 40, 2004)

by the way, Munchkin is ook een vet kaartspel!

"His power level...it's over 9000!"
Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #1 Gepost op: 21 Februari 2007, 01:02:31 »

Ow.  Oops

Ik dacht dat jullie dat in mijn geval bedoelde als iemand die zijn character zeer goed kent, en waar mogelijik probeert zoveel mogelijk plusjes uit stats te verzamelen. Daarbij roleplayen vaak in het verlengde gebruikend om een nog grotere plusbonus bij zijn worpen op te mogen tellen.

Maar dat was dus de positieve uitleg.

There's no Mercy, Only Judgement
There is no such thing as innocense, only varying levels of guilt!
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #2 Gepost op: 21 Februari 2007, 08:12:53 »

Tsja Robbert, het is maar net hoe je het brengt.

Het artikel op Wikipedia is ook interessant om te lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Munchkin_%28role-playing_games%29

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #3 Gepost op: 21 Februari 2007, 11:14:05 »

ckur. maar als ik dit allemaal lees dan zou ik bijna zeggen dat ik mezelf geen munchkin vind. Sterker nog ik vind mezelf geen munchkin, en jou ook niet ief.

Ferr
GM Gilde

« Antwoord #4 Gepost op: 21 Februari 2007, 11:36:08 »

ik vind jou wel een munchkin...misschien wel DE munchkin van de vereniging  Kiss

niet getreurd, munchkins zijn de beste gamemasters

Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #5 Gepost op: 21 Februari 2007, 12:35:21 »

naah, ik wist wel beetje daje dat vind maar. Als je deze definitie naast mij neerlecht en naast joost bijv, dan vind ik hem een veel hardere munchkin.
Maar goed als jij de algemene mening verkondigd  Tongue dan zal ik me er maar bij neerleggen. IK BEN EEN MUNCHKIN.

(duikt verdrietig in een hoekje)

Ferr
GM Gilde

« Antwoord #6 Gepost op: 21 Februari 2007, 14:03:58 »

Je hebt zeker gelijk als je zegt dat Joost ook een munchkin is. Maar ik heb liever jou als munchkin, want jij bent een actieve munchkin.

Er is inderdaad een verschil tussen actieve, en non-actieve munchkins

voorbeeld: " Ik wil een wapen maken"

....stilte.....

" ....en ik gooi 86"

....stilte.....

Murghoad Adalardo
Gamemaster

Ni heolas go haontios

« Antwoord #7 Gepost op: 21 Februari 2007, 16:26:42 »

Hehe Ief ik vind die beschrijving op wiki wel passend idd. Maar Ikarash jij bent wel een Munchkin met zijn vliegende zwaard  Tongue (party demonastary). Maakt ook niet uit, als het maar niet ten koste gaat van de rest van de spelers en dat is niet het geval bij jou. Iedreen is wel eens een Munchkin, ik op mijn paard turbo koppensnellende power attack, Ferr met zijn dragon 300 meter leaping slash attack van standaard 170OB  Biggrin , Dornir met zijn ik krijg een level 50 lightning bolt tegen mijn hoofd van 2 meter afstand en direct resist en heal everything of everything, Therias met 3 power hardcore instant death impact tegelijk pijlen etc etc.

Het is ook leuk om je skills te gebruiken en af en toe een undead of orc als een brosse steen tot puinpoeder te stampen!

There are some people who live in a dream world, and there are some who face reality; and then there are those who turn one into the other. - Douglas Everett
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #8 Gepost op: 21 Februari 2007, 16:33:08 »

Munchkin is an art?

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #9 Gepost op: 22 Februari 2007, 13:11:33 »

aha ZEKER NIET ief, je moet dingen niet mooier maken dan dat ze zijn eh.

Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.113 seconden met 20 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS