StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

23 Mei 2012, 15:28:06

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.559 aantal berichten in 856 topics door 270 geregistreerde leden
Nieuwste lid: exeldro
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  4GM
| |-+  Algemeen
| | |-+  Lekker Klagen
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Topic: Lekker Klagen  (gelezen 251 keer)
Ferr
GM Gilde

Geslacht: Man

« Gepost op: 18 April 2007, 08:48:03 »

Shit, dit wilde ik onder hetzelfde topic gooien, maar helaas wordt alles gelijk veranderd als je wat gepost hebt, hiero bij 4gm.

Gisteren zag ik het toch weer even in de krant: een mededeling van de Nederlandse Vereniging van Banken. (lekker makkelijk, ken je der nooit 1 aanwijzen..)

Dit bericht meldde ons, het domme volk, dat een of andere SWIFT vanaf nu fijn alle vrijheid heeft om onze bankgegevens door te spelen naar amerika.
Dat wordt gewoon tussen neus en lippen door even gefixt (of is het soms hard in het nieuws geweest?, kan zijn, ik volg geen nieuws).

Vraag:
Klopt dit? En is er ergens een bank die dit soort privegegevens niet aan de VS verstrekt, en het ook nooit zal doen?

"His power level...it's over 9000!"
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #1 Gepost op: 18 April 2007, 09:07:38 »

Je doelt op dit bericht? http://www.nvb.nl/index.php?p=45023 (CPB: http://www.cbpweb.nl/documenten/pb_20070417_banken_informeren_klanten_swift.shtml?refer=true&theme=purple)

Dat betekent dus, dat wanneer je gebruik maakt van SWIFT, je gegevens aan de VS kunnen worden doorgespeeld in het kader van terrorismebestrijding. Jij vuile terrorist! Dat zal je leren!

Het gevolg zal zijn dat een hoop bedrijven/personen daar dus geen zaken meer mee gaan doen, omdat hun privacy in het geding komt. Hoe zit dat eigenlijk met andere betalingsnetwerken als Paypal bijvoorbeeld?

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #2 Gepost op: 18 April 2007, 13:41:09 »

Even voor mij wat is swift precies voor systeem?

Ik ben het trouwens erg met ferr eens in zijn stelling. Iedereen is tegenwoordig schuldig tenzij je glashard kan bewijzen dat het niet zo is.
Fok amerika wat mij betreft kunnen ze de hele CIA en soortgelijke bedrijven platbombarderen. (na deze uitspraak wordt ik vast voor de rest van mn leven gevolgd) want ook deze site wordt ongetwijfeld al gevolgd).

Misschien moeten we het ook de moslimfundamentalisten wel aanrekenen. Per slot van rekening geven wij zal onze vrijheid op voor een klein beetje meer veiligheid. Ik zelf geef de voorkeur aan misschien worden opgeblazen in vrijheid dan een door de overheid gecontroleerd leven.

There's no Mercy, Only Judgement
There is no such thing as innocense, only varying levels of guilt!
Ilmarin
Gamemaster

« Antwoord #3 Gepost op: 19 April 2007, 23:24:17 »

Het lastige is dat tegenwoordig alles maar onder het mom 'terrorisme' wordt gedaan. Dit terwijl het een hele andere reden heeft. Ik bedoel: de oorlog in Irak ging nou ook niet bepaald om Saddam, en dat weet ieder debieltje...

Check ook de website: www.4gm.nl
Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #4 Gepost op: 20 April 2007, 07:01:38 »

Ik vind eigenlijk dat de politiek zich helemaal niet dient bezig te houden met terrorismebestrijding. Er zijn maar bar weinig politici die zeggen wat ze willen en doen wat ze beloven.
Wat ze allemaal niet beloven is waardering en respect voor onze vrijheid en privacy.

Wie dient zich er dan wel mee bezig te houden. Ik zou eigenlijk graag een persoonlijke keuze willen uitspreken. Een soort van verkiezing van de nationale terrorismebestrijder (die geen dubbele nationaliteit mag hebben). Of dat elke politieke partij in ieder geval een hoofdstuk gewijd aan terrorismebestrijding in zijn partijprogram dient te hebben.

Het grote nadeel van terrorismebestrijding is dat het zo een ongelovelijk ongrijpbaar en oncontroleerbaar onderwerp is. Hoe weten we of al die dingen wel nodig zijn, maar nog veel belangrijker waarom wordt niet om onze mening gevraagd.

Ik zeg laat het volk zijn stem uitbrengen. Ik stem voor een dood in vrijheid en jij?

Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #5 Gepost op: 20 April 2007, 08:15:50 »

Het lastige is dat tegenwoordig alles maar onder het mom 'terrorisme' wordt gedaan. Dit terwijl het een hele andere reden heeft. Ik bedoel: de oorlog in Irak ging nou ook niet bepaald om Saddam, en dat weet ieder debieltje...

Ik las deze week nog een bericht dat men verwacht met enkele kleine ingrepen de olieproductie in Irak te kunnen verdubbelen.

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #6 Gepost op: 20 April 2007, 08:20:49 »

Nationaal Comité 4 en 5 mei concludeerde in het laatste vrijheidsonderzoek (http://www.4en5mei.nl/4en5mei/vrijheidsonderzoek) dat men veiligheid belangrijker vindt dan vrijheid. Maar tegelijkertijd vinden veel mensen dat hun vrijheid aangestast wordt, bijvoorbeeld op het gebied van vrijheid van meningsuiting. Dat vind ik geen goeie ontwikkeling.

Ferr
GM Gilde

« Antwoord #7 Gepost op: 25 Januari 2008, 17:27:59 »

Wat ik eigenlijk schandelijker vind, is dat er door de overheid dus gewoon verkeerde informatie wordt gegeven.
Kan iemand mij uitleggen wanneer ik ervan op aan kan dat de informatie WEL klopt? Ik bedoel als om dit soort beslissingen (oorlog voeren tegen n ander land) genomen wordt op basis van verkeerd geinterpreteerde of gewoon verkeerde informatie, hoe gaat het dan met de kleinere beslissingen? Wordt daar een muntje voor opgegooid? Of koffiedik gekeken?

Mijn stelling: de regeringspartijen die deze olieoorlog steunden hebben laten zien dat ze niet capabel zijn om het land te besturen. Dit vloeit voort uit het verloren vertrouwen van de burgers in deze partijen.

Zoals altijd twijfel ik standaard aan de kunde van de hoegenaamd 'kundigen'. Men vindt zichzelf nogal snel wat tegenwoordig.

't wordt tijd voor een sterke man....of n lekker wijf natuurlijk, das ook goed.

Ilmarin
Gamemaster

« Antwoord #8 Gepost op: 25 Januari 2008, 19:06:09 »

't wordt tijd voor een sterke man....of n lekker wijf natuurlijk, das ook goed.

Is ook zo...

Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #9 Gepost op: 25 Januari 2008, 22:24:13 »

Ik kan me goed vinden in je stelling dat de overheid ons bedot... dit gebeurt natuurlijk echter al sinds de uitvinding van macht dat de hogerhand je bedot om simpelweg niet alles uit te hoeven leggen.

Wat me echter veel erger stoort is het feit dat men simpelweg denkt dat de burger niet capabel genoeg is om dit soort beslissingen zelf te nemen of beter gezegd zijn eigen mening te vormen... hierom worden stukken relevante informatie (uruzgan, irak) weggelaten om de beslissing makkelijker te maken ten behoeve van het alle neuzen dezelfde kant op te krijgen.  Niemand kan het hier mee oneens zijn, echter wanneer men dan een goed initiatief toont van macht teruggeven aan de burger (de gekozen burgemeester) vreest men zo voor extremen dat de beslissing zodanig wordt voorgekauwt dat er inderdaad niemand meer kiest want het is immers geen echte democratie meer, en farces daar zijn we mee opgehouden dat doen we niet meer. Dan is het ook niet zo gek dat dit soort "expirimenten (lees: belastingverspilling)" Jammerlijk falen... Het toont echter wel aan dat de burger niet zo dom is als ballie denkt.

Het scheelt de nederlandse politiek echter nog aan zelfreflectie vermogen, van de burger neemt men de klap op de neus klaarblijkelijk niet meer maar dus ook zelfreflectie doet men niet meer aan.

Er is inderdaad behoefte aan een sterke man/vrouw een visionair zoals ik bang ben, de laaste Pim was. Of Sarkozy in Frankrijk is, werkelijk waar ik benijd de fransen met hun President. Dit hebben we echter niet en we moeten het doen met onze boerenkool politici en de shock-politics van geert wilders.
Wat hieraan moet gebeuren? (een bom onder de tweede kamer zou een oplossing zijn, ff de aivd wakkerschudden:P) Nee, ik ben echter wel voor massale burgerlijke ongehoorzaamheid zoals tegen destijds de tweede fase en nu in mindere mate tegen de 1040 uren norm... We moeten de politici wakkerschudden en de macht weer in eigen handnemen, het nadeel is echter dat veel van mijn medeburgers dit pas schijnen te doen als hun verworvenheden in direct gevaar komen.

Ik dacht zelf ook een aantal problemen te kunnen oplossen door op de SP te stemmen... dat doe ik NOOIT meer, ik stem namelijk op niet tegen een andere partij (de sp in het verleden) maar voor een partij die mijn idealen vertegenwoordigt en verwacht dan ook dat deze partij poogt deze idealen te verwezelijken (naar ik dacht de huidige sp).

Ik zie geen oplossing voor de huidige politieke situatie, afwachten tot de sterke man opstaat om er dan op te gaan stemmen lijkt me ook geen optie want god weet hoe lang die op zich laat wachten.... Je zou er moedeloos van worden.

Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #10 Gepost op: 26 Januari 2008, 09:14:29 »

Ik hoorde van de week dat de SP tegen propaganda is... De SP, met Maorijnissen, tegen propaganda! Hoe bestaat het.

Anyway, kijk eens naar de Europese grondwet. De Nederlander mag stemmen, en stemt NEE. 2 jaar later komt er een nieuwe regering, en zij drukken het gewoon door "omdat het het beste voor de burgers en het land is"...

Ilmarin
Gamemaster

« Antwoord #11 Gepost op: 26 Januari 2008, 13:21:29 »

Ik vind het wel een beetje kortzichtig, wat je nu allemaal brabbelt, Iek. Ik geef toe dat we best iemand met wat meer charisma mogen hebbe, maar dat is dus eigenlijk alleen maar image. De reden dat Pimmie zo populair was (is), is omdat hij goed was in trappen tegen de gevestigde orde. De vraag is alleen of hij het ook waar had kunnen maken. Iedereen lyrisch, maar wat als de 'trappers' zelf regeren? Dan veranderd er nog niks!

Of denk je dat Frankrijk nu ineens een compleet ander land is? Of dat Nederland helemaal de bom was geweest met Pim aan het hoofd?

Het is daarnaast ook nog eens zo dat de burger inderdaad niet capabel genoeg is om dit soort beslissingen te nemen, want als ik over straat loop zie ik toch verdomd veel mongooltjes.

Ferr
GM Gilde

« Antwoord #12 Gepost op: 26 Januari 2008, 14:53:50 »

Dat laatste was een geintje. komt voor in kooten en de bie. Tongue

Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.161 seconden met 20 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS