StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

23 Mei 2012, 15:43:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.559 aantal berichten in 856 topics door 270 geregistreerde leden
Nieuwste lid: exeldro
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  4GM
| |-+  Algemeen
| | |-+  Deathspank
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Topic: Deathspank  (gelezen 1548 keer)
Ilmarin
Gamemaster

Geslacht: Man

« Gepost op: 10 Januari 2008, 22:16:29 »

Als het klopt wat ze zeggen/beloven, dan moet dit echt een hele ultieme game gaan worden. Dit zijn echt de spellen die hoog in mijn lijstje favoriete spellen komen. Deze combi is ultiem!

Check ook de website: www.4gm.nl
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #1 Gepost op: 10 Januari 2008, 23:21:43 »

Ik hoop dat meneer Gilbert het waar kan maken. Het is lang geleden dat er een Monkey Island stijl adventure op de markt is geweest. Als we tijdens het spelen van de game weer helemaal het gevoel van vroegâh terug kunnen krijgen zou het goed moeten zijn toch? Of is dat juist iets wat we niet moeten willen? Toen ik het plaatje zag, moest ik trouwens meteen aan Munchkin denken... Zou dat toeval zijn?

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Ilmarin
Gamemaster

« Antwoord #2 Gepost op: 11 Januari 2008, 00:23:02 »

Ik denk dat het wel een andere manier van gamen gaat worden dan voorheen, want zo'n ouderwetse RPG kan echt niet meer. Maar ik heb het volste vertrouwen in de man, gezien zijn eerdere prestaties en de games waaraan hij referreert. Zou trouwens best kunnen dat het dezelfde stilo gaat worden als munchkin.

Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #3 Gepost op: 11 Januari 2008, 07:33:01 »

De game kan wel modern zijn, maar dan nog zou ik graag weer eens een leuke point-and-click adventure spelen!

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #4 Gepost op: 11 Januari 2008, 14:44:52 »

On-topic
Ik ben niet bekend in de monkey island serie, naar ken wel de sferen ala Pirates!
Geweldig en vooral grappig en leuk. Ik hoop alleen dat men niet te ver doordraaft in de originaliteit sferen, ik wil me nog wel een beetje kunnen identificeren met de speelwereld en main characters. Is er nog een site waar ik op kan kijken voor meer info?

Off-topic
Een goede character building lan-bare rpg mag ook wel eens, na de flop van nwn 2 (2x 6u speeltijd kwijt, probeer dan nog maar eens de energie te vinden om "weer overnieuw te beginnen")

There's no Mercy, Only Judgement
There is no such thing as innocense, only varying levels of guilt!
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #5 Gepost op: 11 Januari 2008, 15:26:30 »

Is er nog een site waar ik op kan kijken voor meer info?

Ja: http://www.4gm.nl/fantasy-nieuws/31-games/35-oh-crap.html

Off-topic
Een goede character building lan-bare rpg mag ook wel eens, na de flop van nwn 2 (2x 6u speeltijd kwijt, probeer dan nog maar eens de energie te vinden om "weer overnieuw te beginnen")

Waar heb je het over? Ik begrijp niks van al die termen die je hier uitkraamt. Wink

Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #6 Gepost op: 11 Januari 2008, 15:50:55 »

:P... lekkertje beje ook ief. (ik bedoelde de site waar de info vandaan komt).

Voor een termenuitleg,
Diablo is een zogenaamde hack n' slash rpg. (dus linkermuisknop= aanvallen, rechtermuisknop+cijfers op je toetsenbord= instelbare specials) Een andere goede rpg binnen dit genre is titan quest.

Een characterbuilding rpg= een rpg ala neverwinter nights 1+2 (gebruiken d&d 3.5+ modules als the book of pure good, pure evil) als systeem= minder arcade, minder maar langere battles... meer aandacht voor dialogues en characterbuilding dmv de dialogue's, meer tijd bezig met characterbuilding.

Een lanbare Rpg= een rpg die je over je local area network kan spelen, dit kan bijv. niet met the witcher (waar blijft de review:P) en dat is een groot minpunt, want rpg's zijn bedoeld om met meerdere spelers te doen in mijn optiek.

de flop van nwn2= dat er veel bugs in zitten, we hebben het geland met tot 4 spelers en veel last gehad daarvan, het spel geeft als advies "save early, save often" dit is helaas maar al te waar, niet vanwege de moeilijkheidsgraad maar vanwege de vele crashes die je doormaakt terwijl je jezelf door het verhaal heen worstelt. Nwn is daardoor in mijn optiek geflopt, Bioware should be put on the stake for releasing it. Het is werkelijk waar doodzonde dat zon potentieel wordt verspild door slechte beta testing. We hebben het tijdens de laatste lan-party bij mij thuis weer geprobeerd.
De eerste x waren we 6u kwijt doordat het spel plots crashte, gelukkig had ik nog een oude save waarbij we ongeveer in de buurt van dat stuk waren. De 2de x hadden we autosave aangezet om de 10 min. Dus denk je nou dat zal dan wel werken, niet dus... het spel crashte wederom. Alleen de autosave folder bleek ook gecrashed te zijn. WALGELIJK, we hebben het spel direct van de pc's verwijderd nog een kwartiertje bioware verketterd en hebben toen de dvd in de vuilnisbak gepleurd. Een rpg die na zoveel uur zegt F*k you start over is niet echt een leuke rpg als het verhaal +- 60u duurt (zonder crashes geteld)... Ik heb het spel nog nooit uit kunnen spelen doordat de save-games steeds weer corrupted werden door de errors en doordat het spel ook nog wel eens vastliep tijdens het saven.

Niet te vergeten dat we bij nwn2 ook nog per pc +- 20 min bezig waren met patchen doordat het update programma van het spel niet de patches bewaart op een traceerbare locatie en dat je als je handmatig wil patches je bent verplicht tot filefront achtige servers waarbij de downloadspeed is gecapt op meestal zon 150kb per sec.

Vandaar mijn relaas voor een nieuwe lan-bare niet hack n' slash rpg. Helaas is er op dat front nog weinig concurrentie mede doordat veel nerds genoegen nemen met mmorpg's en die zijn niet echt sociaal.

Zo het off-topic gehalte wordt nu erg hoog.
Tenslotte, als Deathspank uitkomt zullen we het zeker proberen te lannen. Mits de systemspecs (systeemeisen) acceptabel zijn en er geen windows vista vereist wordt. Waarom omdat rpg's lannen leuk is, een stuk leuker dan shooters lannen. Je hebt dan immers allemaal een mannetje dat afgezien van het uiterlijk identiek is, verscheidenheid maakt rpg's leuk, evenals de teambuilding het kazen (zoveel mogelijk team+plusjes selecteren bij level-up) van je team boven het kazen van je character (dat is individueel en dus meer geschikt voor sp (singleplayer) rpg's).

There's no Mercy, Only Judgement
There is no such thing as innocense, only varying levels of guilt!
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #7 Gepost op: 11 Januari 2008, 17:21:55 »

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of je een adventure online-functionaliteiten mee zou kunnen geven, wat zo'n game dan zou moeten kunnen. Vooralsnog ga ik er vanuit dat Deathspank een offline game wordt.

Ferr
GM Gilde

« Antwoord #8 Gepost op: 12 Januari 2008, 10:11:31 »

Iets van links naar websites?? of doen we daar nie meer an?

"His power level...it's over 9000!"
Ilmarin
Gamemaster

« Antwoord #9 Gepost op: 12 Januari 2008, 10:29:40 »

Maar voor de mensen die niet zo goed lezen:

http://grumpygamer.com/8519854

Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #10 Gepost op: 01 Februari 2009, 13:55:30 »

Helaas hebben wij dit gemist, maar ik kwam erachter dat er in september al een paar filmpjes over deze game zijn verschenen:

http://www.insidegamer.nl/pc/deathspankepisodeoneorphansofjustice/videos

Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.127 seconden met 19 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS