StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

06 Februari 2012, 09:23:26

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.359 aantal berichten in 840 topics door 251 geregistreerde leden
Nieuwste lid: PummaSupelalf
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  4GM
| |-+  Algemeen
| | |-+  GM Beurs: Wil je spelen? Gm's bieden zich hier aan!
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 4 Print
Topic: GM Beurs: Wil je spelen? Gm's bieden zich hier aan!  (gelezen 4796 keer)
Ferr
GM Gilde

Geslacht: Man

« Gepost op: 28 Februari 2008, 10:38:51 »

Hallo iedereen!

We hebben het idee opgevat om een kleine GM ' beurs' na de ALV te organiseren.
De bedoeling is dat 4GM spelers en GM's vaste groepjes voor het jaar gaan maken.
Spelers kunnen kijken met wie ze willen spelen, en hetzelfde geldt voor de GM's.

Wie vindt dit een goed idee?

No problem can withstand the assault of sustained thinking.
Voltaire
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #1 Gepost op: 28 Februari 2008, 10:53:53 »

In de basis kan het een goed idee zijn, als je het goed uitwerkt/opzet. Maar even wat vraagjes:

- Wie zijn "we"? De GM's? Het gilde? Anders?
- Is dit voor de spelersavonden? Of voor het normale spelen buiten de georganiseerde zaken om?
- Zijn er limieten?
- Zijn er bepaalde verplichtingen, danwel beperkingen als een GM en/of speler voor elkaar kiezen?

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Ferr
GM Gilde

« Antwoord #2 Gepost op: 28 Februari 2008, 11:34:04 »

Veel vragen...

- het gaat om vaste spelersgroepjes als in: vaste groepjes die vast met elkaar spelen voor een jaar, los van het gekloot rond spelersavonden. Die bieden te weinig continuiteit voor een fanatieke spelert.

- er zijn geen verplichtingen, net zo min als er uberhaupt verplichtingen zijn dan behalve afspraken die je met elkaar maakt. Dus, als je elkaar aardig vindt, hou je je eraan.
Hier hangen geen verplichtingen aan want; zie discussie Het Gilde ALV 2007

- Ronald, Mike, Persijn, Joop en Ik onderschrijven het idee. Dat zijn dus de GM's/Het Gilde/De Smaakmakers

- Natuurlijk zijn er limieten. De GM geeft aan voor hoeveel mensen hij parties gaat maken, dus niet heel nederland kan bij ons spelen.

Het leuke is, dat zowel GM's als Spelers elkaar moeten zien te vinden die avond. Een soort auditie doen dus, gnagna

De GM hoeft niks, Spelers hoeven niks, de mogelijkheid wordt alleen geboden.
Dus, neemt uw agenda's mee, want als je het goed afspreekt, kan je gelijk het jaar volplannen.

Voltaire
Mikey
Gamemaster

« Antwoord #3 Gepost op: 28 Februari 2008, 12:31:34 »

Ik vind het een goed iedee maar kan ik zelf kiezen wie ik in mijn party zou willen hebben

MV.
Ferr
GM Gilde

« Antwoord #4 Gepost op: 28 Februari 2008, 13:22:19 »

Natuurlijk, dat spreekt voorzich.

Het maakt het juist wel interessant, want spelers moeten zich ook n beetje verkopen uiteraard.

Voltaire
Brandûr
GM Gilde

« Antwoord #5 Gepost op: 29 Februari 2008, 12:05:25 »

He Ferr en de anderen. Eerst maar even een droevige mededeling, ik kan er op de alv niet bij zijn. Mijn vriendin komt na 3mnd afrika eindelijk weer terug de 6e en daarna gaan we een weekendje weg...
Wat betreft de gm-spelers beurs. Op zich een goed idee. Ik heb al wel een vaste groep en daar zal ik wel mee doorspelen. Daarnaast speelde ik met het idee om nog een andere side-quest te doen, wel in dezelfde wereld (Gondor in de buurt van Sarn-Erech). Dit zou zo eens in de twee/drie maanden zijn (niet heel vaak dus..).
Midden aarde liefhebbers die niet al te die-hard willen spelen zijn dus eventueel welkom..

Zwijgend streek hij over zijn litteken
Ferr
GM Gilde

« Antwoord #6 Gepost op: 29 Februari 2008, 12:13:08 »

Na, das ook logisch.
Fijn dat je ook akkoord bent. Het heeft veel voordelen. Natuurlijk kan je je eigen parties houden, maar het is fijn als we weten wie waar speelt etc.

Dan kan je ook als GM naar een eind toe werken met een spelersgroepje. Iets waar ik bijvoorbeeld niet al teveel ervaring in heb.

Hoeveel spelers kan je hebben dit jaar, denk je, en met welke regelmaat?

Voltaire
Ferr
GM Gilde

« Antwoord #7 Gepost op: 29 Februari 2008, 12:39:31 »

Net met Jopie gesproken.

Zou iedere GM kort voor zichzelf kunnen beschrijven in welke wereld hij wil spelen en met wat voor soort spelers, en met welke regelmaat ongeveer? Even iets van iets op papier om te laten zien.

Deze info kunnen we dan meenemen en zelfs als je er niet bent, Persijn, toch inventariseren wie bij jou zouden willen spelen. Dan kan je later alsnog bepalen hoe of wat, maar dan hebben we in ieder geval al een paar groepen helder.

Komen je spelers wel naar de ALV?

Voltaire
Ilmarin
Gamemaster

« Antwoord #8 Gepost op: 16 Maart 2008, 12:19:07 »

Zo, de ALV ziter weer op, en we zijn beginnen met de GM beurs. Iedereen die zich graag nog will inchrijven kan dat alsnog doen op het Forum.

Ferry, Persijn, Ronald en Ivo hebben een party. Wellicht dat ze daarover hier kunnen uitweiden.

Check ook de website: www.4gm.nl
Ferr
GM Gilde

« Antwoord #9 Gepost op: 16 Maart 2008, 12:27:11 »

JA.

Mijn spelers voor dit jaar zijn:

Erik
Gerard
Joop
Jos
Joost

Er zijn voorlopig 3 sessies gepland, wellicht meer. Alleen ga ik niet achter ieders kont aanzitten qua data. Jullie als groep hebben elkaars telefoonnummer, emailadres etc. Regel het en ik master het thumbsup

Voltaire
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #10 Gepost op: 19 Maart 2008, 20:07:37 »

Ik heb een avontuur voor 4 spelers in de aanbieding, getiteld:

Shrouds in Bar-en-Tinnen

Uitgebreide informatie, vragen stellen en aanmelden kan hier: http://www.4gm.nl/component/option,com_smf/Itemid,11/topic,712

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Brandûr
GM Gilde

« Antwoord #11 Gepost op: 20 Maart 2008, 08:44:42 »

Party speelt zich af in zuid Gondor, midden aarde. Iets westelijk van Sarn Erech in het plaatsje Dabor. Momenteel speelt zich hier een grote oorlog af op meerdere fronten. De game zal een combinatie zijn van good-old vechten, intriges en puzzels. Het is midden-aarde dus magie kan, maar niet teveel en niet te gek, dus wat dat betreft is dat de enige beperking die ik aan eventuele spelers op kan leggen. (hier valt overigens altijd wel een mouw aan te passen). Verder speel ik altijd met de oude characters volgens het vroegere autochar. Dit met als toevoeging dat ik een maximum Ob wil instellen van 125. Daarbovenop evt. nog je wapenbonus, maar that's it. Als je dan level-up moet je investeren in de breedte.. (--> minder munchkin characters en je worp doet ertoe).
Interesse: geef het hier aan..

Zwijgend streek hij over zijn litteken
Ilmarin
Gamemaster

« Antwoord #12 Gepost op: 20 Maart 2008, 13:20:11 »

He, Niels, heb je al een keuze kunnen maken? Niet lullig bedoeld hoor, gewoon naar aanleiding van je bericht voor de ALV...

Niels
Gamemaster

[verwijdert]

« Antwoord #13 Gepost op: 08 April 2008, 10:04:49 »

misschien zal ik mijn wensen maar even posten....

ik zou graag in een party willen spelen in zoetermeer, kan eventueel bij mij thuis (rookvrij). ongeveer eens in de maand vind ik wel een mooie frequenty (af en toe is een keer meer is niet erg).

het character dat ik graag zou spelen is een soort (strategic) battle mage. met skills als bv. teleport, om teamgenoten naar een andere plek van de battlescene te brengen. shield skills, eventueel wat kleine aanvalletjes enz. puur als ondersteuning van de echte fighters.

zoals je misschien begrijpt zou ik dus graag in een party willen spelen die goed is uitgebalanceerd en vooral gericht is op samenwerking.

(mocht het niet de bedoeling zijn dat ik hier mijn wensen als speler spui kan ikarash misschien een afsplitsing maken naar een spelers-bieden-zich-aan-topique... )

"Laatste verandering: 02 september 2006, 15:57:49 door Ikarash of Arnor"
Ilmarin
Gamemaster

« Antwoord #14 Gepost op: 08 April 2008, 10:34:20 »

Mike is bezig met een nieuwe party, en wil graag met nieuwe mensen spelen. Ik denk dat dat wel een goede optie is. Ik ben van plan daar ook af en toe te spelen.

Pagina's: [1] 2 3 4 Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.154 seconden met 20 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS