StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

23 Mei 2012, 16:08:46

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.559 aantal berichten in 856 topics door 270 geregistreerde leden
Nieuwste lid: exeldro
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  4GM
| |-+  Algemeen
| | |-+  De ideale 4GM Spelersavond
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Print
Topic: De ideale 4GM Spelersavond  (gelezen 1640 keer)
Ivo
Gamemaster

Geslacht: Man

T'o Malaak

« Gepost op: 17 Maart 2008, 13:09:30 »

Tijdens de ALV was er veel discussie rondom de inrichting van de spelersavonden, en of dit al dan niet in 't Hart moet plaatsvinden of speciaal op locatie.

Hoe zouden jullie een het liefste een 4GM Spelersavond zien? En wat voor speciale Spelersavond zou je graag zien? Hoeveel en hoe vaak? En wat zou je bijvoorbeeld over hebben (in €'s) voor een speciaal evenement op locatie? Greedy

Leef je uit in dit spelersavonden-brainstorm-topic! Drool

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #1 Gepost op: 17 Maart 2008, 20:19:53 »

Een spelersavond voor mij is een aanvulling op de reguliere parties waarbij men kennis maakt door middel van avonturieren met andere spelers uit de vereniging.

Voor kwaliteit wordt betaald, als je in ogenschouw houdt dat men vaak wel erg graag meewil maar vaak niet zo goed is in sparen  whistling dan kun je je leden misschien beter voor zichzelf in bescherming nemen.

Het liefst is een spelersavond nagenoeg gratis, maar voor iets extras ben ik nooit niet bereid extra te betalen.

There's no Mercy, Only Judgement
There is no such thing as innocense, only varying levels of guilt!
Ferr
GM Gilde

« Antwoord #2 Gepost op: 18 Maart 2008, 10:46:27 »

Eens.

Daarbij vind ik dat op een spelersavond de modules zouden moeten worden getest en geevalueerd.

"His power level...it's over 9000!"
Ilmarin
Gamemaster

« Antwoord #3 Gepost op: 19 Maart 2008, 12:48:47 »

Maar willen we alleen MERP? Of ook een paar LARP-achtige dingen erin?

Overnachting?
BBQ?
Games?
Meer (bijv. voetbal)?

Ik noem maar eens wat, hoor! Vul eens aan...

Check ook de website: www.4gm.nl
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #4 Gepost op: 19 Maart 2008, 14:07:37 »

Ik vind de opzet van huidige spelersavonden op zich leuk, alhoewel de organisatie rondom indelingen, avonturen en puntentellingen wat strakker zou mogen.

Ik vind het fijn om op 1 avond 1 avontuur te spelen met 1 bepaald thema. Als locatie is 't Hart geschikt, maar af en toe een andere locatie (ander etablissement) vind ik ook leuk.

En buitenlocaties met een specifiek thema vindt ik ook een zeer goed idee, maar voor mij is 1x per jaar voldoende. En of we dan in een bos, kasteel of bij een scoutinghuis gaan zitten is me om het even. RPG-en, andere games spelen, BBQ-en zijn fijn. LARP en overnachting zijn niet mijn ding, alhoewel een verkleedpartijtje misschien ook nog weleens een x leuk is.

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Murghoad Adalardo
Gamemaster

Ni heolas go haontios

« Antwoord #5 Gepost op: 19 Maart 2008, 16:25:16 »

Ja, kom maar door met dat bos en/of kasteeltje! Of een herberg lijkt me ook vet....

There are some people who live in a dream world, and there are some who face reality; and then there are those who turn one into the other. - Douglas Everett
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #6 Gepost op: 19 Maart 2008, 16:35:36 »

Zeg Murghoad, heb jij niet eens een leuk plekje gespot tijdens jouw reizen door Groot-Brittanie?

Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #7 Gepost op: 19 Maart 2008, 16:57:12 »

Hee zo ik heb even wat na te kijken vandaag :P.

Ik denk dat idd de huidige opzet wel afdoende is... Ook voeg ik me bij ief die stelt dat 1 thema of speciaal (prijziger) avontuur voldoende is.

Daarnaast voeg ik me ook bij de stelling van Ief
Ik vind de opzet van huidige spelersavonden op zich leuk, alhoewel de organisatie rondom indelingen, avonturen en puntentellingen wat strakker zou mogen.

Daarnaast voeg ik me ook bij zijn punt dat we Larp maar niks vinden, al is dat natuurlijk wat anders dan de demonastery opzet.

Nevenactiviteiten zijn leuk, maar ook ter plekke te verzinnen. Ik ben sterk tegen games op spelersavonden, dit is voor mijn gevoel op dat soort momenten alleen maar een stoorfactor, er moet immers gemerpt worden!

Bbq'en en dat soort ongein moet kunnen :P Overnachtingen ook geen probleem, maar bewaar dat dan voor die themaavond (anders wordt de overdaad aan speciale avonden funest voor de finianciele status van velen onder ons)

groetjes

Murghoad Adalardo
Gamemaster

Ni heolas go haontios

« Antwoord #8 Gepost op: 19 Maart 2008, 20:33:45 »

Citaat
Ik ben sterk tegen games op spelersavonden, dit is voor mijn gevoel op dat soort momenten alleen maar een stoorfactor, er moet immers gemerpt worden!

4GM is geen MERP vereniging. Tuurlijk is dat hetgeen dat we het meeste spelen. Maar er worden steeds meer typen RPG party's  gespeeld zoals: Vampires, Naruto, Willem van Oranje. Ik vind een apart avontuur tijdens de speleravonden juist wel vet, zoals die met de Predator, Monkey Island en de Arena. Met je groepje kun je dan lekker verder merpen.

Citaat
Zeg Murghoad, heb jij niet eens een leuk plekje gespot tijdens jouw reizen door Groot-Brittanie?

In Engeland heb je veel supervette locatie's, maar dat zie ik niet gebeuren gezien de prijs daarvan. Beter in Nederland iets vets vinden.

There are some people who live in a dream world, and there are some who face reality; and then there are those who turn one into the other. - Douglas Everett
Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #9 Gepost op: 19 Maart 2008, 21:17:34 »

4GM is geen MERP vereniging. Tuurlijk is dat hetgeen dat we het meeste spelen. Maar er worden steeds meer typen RPG party's  gespeeld zoals: Vampires, Naruto, Willem van Oranje. Ik vind een apart avontuur tijdens de speleravonden juist wel vet, zoals die met de Predator, Monkey Island en de Arena. Met je groepje kun je dan lekker verder merpen.

Met alle respect daniel, met games bedoelde ik ook games, en geen rpg's maar iets in de trant van kaartspelletjes, bordspelletjes. Dit dient dan bovenal eerst helder te worden gecommuniceerd zodat mensen niet denken dat ze komen merpen maar vervolgens iets anders wordt voorgeschoteld.

Om toch even op je post te reageren het volgende
Met alle respect maar predator en monkey island waren in mijn optiek merp avonturen (lees gespeeld met merp characters).
Over de arena heb ik mijn mening al geuit, ik vind dat niet echt vet.
Willem van Oranje is toch ook een merp avontuur.

Vampires klinkt vet, ik neem aan dat je the masquerade bedoeld (of hoe heette dat). Maar ben ik nog niet echt over geinformeerd.
Naruto, is ook mijn ding niet.

Dit is slechts mijn mening. Maar ik ben voor merp avonden, tav elke andere vorm.

Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #10 Gepost op: 19 Maart 2008, 21:33:50 »

We praten hier over systemen en werelden door elkaar.

Over de games: Het spelen van RPG-avonturen is op deze avonden de hoofdzaak, maar je zou best daarnaast games als bijv. Munchkin kunnen spelen/aanbieden.

Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #11 Gepost op: 20 Maart 2008, 00:00:27 »

niet als dat afgaat vd rpg tijd :P

Brandûr
Fantasyliefhebber
*

« Antwoord #12 Gepost op: 20 Maart 2008, 08:42:36 »

eens met Ikarash, op spelersavonden moet er gepen&paperRPGd (moeilijk woord!!) worden! Munchkin en computerspellen zijn leuk, maar dan op de gewone vrijdagavonden in het hart.
Wat betreft de inhoud, deze diversiteit proberen we juist te gaan krijgen door zo'n nieuwe spelersavondwereld te gaan creeren met al deze varianten erin, naast een soort continuing story..

Zwijgend streek hij over zijn litteken
Murghoad Adalardo
Gamemaster

Ni heolas go haontios

« Antwoord #13 Gepost op: 20 Maart 2008, 11:55:35 »

Citaat
Met alle respect daniel, met games bedoelde ik ook games, en geen rpg's maar iets in de trant van kaartspelletjes, bordspelletjes. Dit dient dan bovenal eerst helder te worden gecommuniceerd zodat mensen niet denken dat ze komen merpen maar vervolgens iets anders wordt voorgeschoteld.

Ok dat had ik verkeerd begrepen  Cheesy, wat dat betreft ben ik het met je eens. Op uitzondering na van bijv. de Demonastary aanpak, wat in feite ook gewoon p&p rpg-en was met alleen tussen de party's door het dolen door de gangen om een GM te vinden.

Citaat
Met alle respect maar predator en monkey island waren in mijn optiek merp avonturen (lees gespeeld met merp characters).
Over de arena heb ik mijn mening al geuit, ik vind dat niet echt vet.
Willem van Oranje is toch ook een merp avontuur.

Als je het van die hoek bekijkt wel en het is natuurlijk de gangbare term binnen 4GM. Maar echt merpen speelt zich uiteraard af in Middle-Earth met de regeltjes en gebieden die daarbij horen. Wat de Willem van Oranje party betreft, we gebruiken geen merp characters en het speelt zich af in Holland  Wink Dat is een volledig andere p&p rpg dan Merp. Dat we idd zoals Ivo zegt hetzelfde rolemaster systeem gebruiken is een ander verhaal. Alhoewel 4GM nu overgaat naar zijn eigen D10 systeem als ik het goed begrijp op andere fora.

Maakt ook niet uit! Doel is een vette spelersavond en liefst weer een keer op een vette locatie! cheers

Ikarash of Arnor
4GM Moderator

shields are for wimps

« Antwoord #14 Gepost op: 20 Maart 2008, 18:44:15 »

Jaa dat is waar, maar ik heb zowieso het idee dat er tegenwoordig meer gemerpt wordt in d&d stijl (lees veel elven en orcs) alhoewel die ook in merp tegenkomen zijn er de laatste tijd nog maar weinig (voor mijn gevoel, dat is niet absoluut ik weet) echt gemerpt alsin met helder herkenbare lotr elementen, de enige hobbit die ik volgens mij ooit ben tegengekomen tijdens de rpg sessies is de hobbelende hobbit (bucco). Merp is voor mij veel meer het systeem waarmee gespeeld wordt, volgens mij is de wereld door veel gm's al langer geleden vrijer ingedeeld. Zodra ik met me mannetje "ikarash" kan spelen heet het voor mij merpen :P, ook al is het in absolute zin misschien niet zo.

Pagina's: [1] 2 Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.154 seconden met 20 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS