StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

23 Mei 2012, 16:14:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.559 aantal berichten in 856 topics door 270 geregistreerde leden
Nieuwste lid: exeldro
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  Fantasy
| |-+  Films en Series
| | |-+  Star Trek is dood, lang leve Stargate!
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Topic: Star Trek is dood, lang leve Stargate!  (gelezen 1754 keer)
Ivo
Gamemaster

Geslacht: Man

T'o Malaak

« Gepost op: 13 April 2008, 09:58:20 »

Star Trek loopt op z'n einde, Stargate beleeft grote successen:

http://www.4gm.nl/nieuws/film-en-tv/star-trek-is-dood-lang-leve-stargate.html

Het artikel op de site is mijn mening, wat is de mening van Trekkies en Stargate fans?

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Murghoad Adalardo
Gamemaster

Ni heolas go haontios

« Antwoord #1 Gepost op: 13 April 2008, 11:00:07 »

Geef mij maar Star Terk, vind Stargate passe...

There are some people who live in a dream world, and there are some who face reality; and then there are those who turn one into the other. - Douglas Everett
Ilmarin
Gamemaster

« Antwoord #2 Gepost op: 13 April 2008, 12:41:37 »

Ik geef toch ook wel een beetje de voorkeur aan star trek, ik vind Stargate een beetje plep. Of ben ik nu officieel oud met deze reactie?

Check ook de website: www.4gm.nl
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #3 Gepost op: 13 April 2008, 12:51:14 »

Ik vindt Stargate juist fijn vanwege de combinatie van SF met Fantasy. En het concept van Atlantis vindt ik heel vet. Star Trek is ook leuk, maar dat loopt aardig op z'n eind zoals gesteld in het artikel.

Onderbouw eens? Stargate is passé/plep? Reactie in context met artikel?

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Ilmarin
Gamemaster

« Antwoord #4 Gepost op: 13 April 2008, 12:59:33 »

Star Trek is behoorlijk onderbouwd door wetenschap. De verhalen waren niet zomaar uit de lucht gegrepen. Ik heb ook eens een artikel gelezen waaruit bleek dat er uitvindingen zijn gedaan die eigenlijk zijn gekomen door de Star Trek serie.

Nu is Stargate meer een puur scifi/fantasy ding, waar ik wel van hou, maar bij mij moet fantasy ook altijd een beetje onderbouwd zijn.

Therias
Speler
*

Therias Endúrin

« Antwoord #5 Gepost op: 14 April 2008, 06:48:50 »

Ik heb ook eens een artikel gelezen waaruit bleek dat er uitvindingen zijn gedaan die eigenlijk zijn gekomen door de Star Trek serie.

Zie hier: The Top 10 real life Star Trek inventions --> http://www.dailycognition.com/index.php/2008/03/18/the-top-10-real-life-star-trek-inventions.html

"If clever got me this far, then tricky got me in" - Maynard James Keenan
Murghoad Adalardo
Gamemaster

Ni heolas go haontios

« Antwoord #6 Gepost op: 14 April 2008, 12:17:57 »

Ja heel veel dingen in Star Trek zijn gebaseerd op theorieën van Stephen Hawking, sterker nog, hij heeft meegeholpen aan de serie. Science Fiction puur sang dus!

Maarja, kwesite van smaak. The battle tussen Star Trek en Star Wars fans duurt ook al wat lichtjaren :P - ik persoonlijk ben van beide fan.

There are some people who live in a dream world, and there are some who face reality; and then there are those who turn one into the other. - Douglas Everett
Ilmarin
Gamemaster

« Antwoord #7 Gepost op: 04 Mei 2008, 15:47:06 »

Ja Ief, je kunt wel zeggen dat Star Trek dood is, maar kijk eens naar deze trailer.

http://www.startrekmovie.com/

Op het moment dat de enterprise in beeld komt, dan gaat je bloed toch weer even wat harder stromen. Ziet er goed uit.

Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #8 Gepost op: 04 Mei 2008, 15:57:04 »

Zie artikel van 18 februari j.l.: http://www.4gm.nl/algemeen/nieuws/star-trek-viral.html

Tuurlijk, het ziet er goed uit, maar zoals ik eerder al zei is het wel voortborduren op de "oude" lijn.

Ferr
GM Gilde

« Antwoord #9 Gepost op: 04 Mei 2008, 17:23:10 »

de oude lijn?

je bedoelt dit?
http://www.wired.com/entertainment/hollywood/multimedia/2007/11/gallery_star_trek_monsters?slide=2&slideView=2

hahaha, Star Trek heeft natuurlijk een imago. maar met de series en verhaallijnen die er allemaal geweest zijn, kun je amper meer spreken van een oude lijn. Sommige Star Trek zaken bevallen mij, andere totaal weer niet (ben fan van Voyager, niet van Next generation of het huidige Enterprise)

Een goed geschreven script en het volgen van een bepaalde lijn van scriptschrijvers bepaalt of een serie succesvol wordt.

Het Star Trek universum is groot genoeg om veel meer mee te doen. Wat ik jammer vind, is dat we niet meer zien van de vreemde culturen. Ben benieuwd of het bijvoorbeeld tedoen zou zijn om een film te maken die alleen maar over Vulcans of Klingons gaat. Maar ik ben bang dat daar de volkjes te archaisch voor zijn om mee te identificeren.
Het zou natuurlijk wel een uiitdaging zijn voor de schrijvers...

"His power level...it's over 9000!"
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #10 Gepost op: 04 Mei 2008, 17:50:18 »

de oude lijn?

je bedoelt dit?

Nee, ik bedoel Kirk en Spock enzo. + edit + Waarom zijn er enkel nog maar Star Trek films uitgekomen met of de crew van Captain Kirk, of de crew van Picard (TNG)? Een voyager film had ook leuk kunnen zijn bijv.

Murghoad Adalardo
Gamemaster

Ni heolas go haontios

« Antwoord #11 Gepost op: 12 Mei 2008, 23:59:06 »

hey die link werkt niet naar het artikel.

Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #12 Gepost op: 13 Mei 2008, 07:32:27 »

Nu weer wel. Is gevolg van de nieuwe categorie-indeling.

Murghoad Adalardo
Gamemaster

Ni heolas go haontios

« Antwoord #13 Gepost op: 13 Mei 2008, 09:54:59 »

nope

Pagina's: [1] Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.124 seconden met 19 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS