|
Ferr
|
 |
« Gepost op: 27 Mei 2008, 16:20:12 » |
|
Echt vermoeiend is als een producent zo enorm zijn best doet om een productnaam te beschermen, dat er overal TM of R erbij komt te staan. Dat bevordert het leesgemak niet.
Ik heb een Playstation. Maar ik lees overal:
PlaystationR
hoe vermoeiend...
Vanaf nu heb ik dus ook een PlaystationR. Ik blijf m ook uit verzet consequent zo noemen.
|
|
|
|
|
|
"His power level...it's over 9000!"
|
|
|
|
Ilmarin
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 27 Mei 2008, 17:31:29 » |
|
Dat heb ik nou altijd met fietsbanden. Echt verschrikkelijk dat die op een gegeven moment vuil worden enzo 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ivo
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 27 Mei 2008, 18:11:16 » |
|
Ah, wij hebben hier GameMasters TM... 
|
|
|
|
|
|
"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
|
|
|
|
Ferr
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Mei 2008, 08:49:19 » |
|
Ja, vind ik nog steeds een ongelukkige naam en verwarrend voor de buitenwereld als we meerdere betekenissen aan het woord gamemaster gaan geven. maak er dan GameLords van oid. Maar denkend aan de uitspraak zal dat waarschijnlijk verbasteren naar Gaylords
De films gaan trouwens niet altijd over games, klaarblijkelijk. Ook over boeken, artiesten en events. Dus dat is breder dan games (slim).
Ik had graag meegedacht voor een naam, hoor, geen kans voor gehad alleen.
GameCore 4GM Media 4GM Film crew 4GM Core 4GM publications Fan Core De Zieners
Ik hoop dat ik niet de enige ben die er zo over denkt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Murghoad Adalardo
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 29 Mei 2008, 19:21:37 » |
|
Ja is toen zo bedacht door meerder mensen. Logo + dikke animatie is al gemaakt eind vorig jaar en ook publiekelijk naar buiten gebracht op de website, nieuwsbreiven etc.....
|
|
|
|
|
|
There are some people who live in a dream world, and there are some who face reality; and then there are those who turn one into the other. - Douglas Everett
|
|
|
|
Ferr
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 29 Mei 2008, 22:50:32 » |
|
Dat klopt. Maar toen liet ik ook al een geluid horen. Niet om te zeuren hoor, van mijn part houden jullie het zo. Ik blijf het dus ongelukkig gekozen vinden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ilmarin
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 30 Mei 2008, 10:49:49 » |
|
Ik denk eigenlijk dat het eerder een verlengde is, dan dat het verwarrend is. Game Master is een heel algemeen woord, en mensen weten direct dat het in het fantasy/scifi genre ligt. Zodra je het filmpje ziet begrijp je ook wel dat wij geen typical GM's zijn, maar begrijp je wel waar we staan...denk ik....dus...of zoiets.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ikarash of Arnor
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 14 Juni 2008, 17:26:15 » |
|
Nog even over die fietsband. Connectie met Art Olijf?
|
|
|
|
|
|
There's no Mercy, Only Judgement There is no such thing as innocense, only varying levels of guilt!
|
|
|
|
Ilmarin
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 14 Juni 2008, 21:24:11 » |
|
Datr was toh het hele begin vh topic?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ferr
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 16 Juni 2008, 07:02:46 » |
|
soms vla, in ieder geval rechts aangeven
loos
reply dan niet als je het belachelijk vindt
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ilmarin
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 16 Juni 2008, 08:08:24 » |
|
Oh, het was een serieus relaas. Ieder dingetje wat vermoeiend is kan tot in detail besproken worden? Nou, ik vind het vermoeiend dat mensen zoveel dingen vermoeiend vinden. Het feit dat ik dat vermoeiend vind schaart mij bij de eerste groep, waar ik toch best moe van wordt. Zo vind ik het ook zeer vermoeiend om in een vicieuze cirkel te zitten...zucht...vermoeiend. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ikarash of Arnor
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 16 Juni 2008, 13:00:44 » |
|
Nou als ik er dan toch serieus op reageer, natuurlijk is het jammer dat producenten uit angst voor plagiaat namaakartikelen etc. hun merknaam moeten beveiligen, maar daardoor niet minder nodig.
Uit pure ergernis over een beschermde merknaam een topic starten is toch wel een beetje overdone. Dat is net als het feit dat ik me boos maak over dure benzine. Natuurlijk is het jammer maarja je kan je overal wel zorgen over maken.
Ik heb me zelf iig nog nooit geergerd aan het feit dat een merknaam beschermd is. Het is gewoon een gegeven...
|
|
|
|
|
|
There's no Mercy, Only Judgement There is no such thing as innocense, only varying levels of guilt!
|
|
|
|
Ferr
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 17 Juni 2008, 10:39:49 » |
|
T gaat erom dat het verwarrend is voor de spreektaal + totaal onnodig. Wie kan mij uitleggen waarom er bij productnamen altijd maar aangegeven moet worden dat het beschermd is. Het meerendeel van de mensen die die uiting onder ogen komen zullen niet proberen het product na te maken.
Terwijl het in feite beter is voor je product als het geimiteerd wordt, en nog beter als het in de volksmond een uitdrukking wordt. Zie Maggi. " Geef mij de Maggi eens aan" (terwijl de Smaakverfijner van de concurrent bedoelt wordt).
Dus TM en R en dat soort zaken zijn een soort "afschrikkingsmiddel". Nou, taalkunding schrikt het wel af inderdaad.
Klassieke marketing...onnavolgzaam en met name ritualistisch...vind ik.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ferr
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 17 Juni 2008, 10:57:04 » |
|
Maar ik geef toe dat ik wat geirriteerd was. Nieuwe playstationR gekocht en ik kwam het overal tegen, vandaar. T mist wel enige aansluiting met fantasy, hoewel Gamemasters TM ook wel een lollig exponent hiervan is en toch wel relevantie heeft. Grappig, dat loopje van Ilmarin. Misschien is vermoeiend niet het goede woord. Beetje moe is beter, denk  Gelukkig kan ik ervanuit gaan dat overbodige informatie hier snel wordt weggearchiveerd. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ilmarin
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 17 Juni 2008, 13:12:57 » |
|
Gelukkig kan ik ervanuit gaan dat overbodige informatie hier snel wordt weggearchiveerd.  Haha. Misschien kunnen we een voorstel doen voor (beetje) MOE-smurf R? Ik ben het met je eens dat het belachelijk is dat overal de trademark achter staat. Als je een trademark aanvraagt hoef je het niet perse O-VER-AL te vermelden, je hebt het tenslotte toch al 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|