StartpaginaHelpZoekKalenderInloggenRegistreren

06 Februari 2012, 09:12:16

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Zoek

Stats
10.359 aantal berichten in 840 topics door 251 geregistreerde leden
Nieuwste lid: PummaSupelalf
+  4GM - Fantasy en Rollenspellen Forum
|-+  RPG
| |-+  Systemen en werelden
| | |-+  Coda Familia (gangsta RPG)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic. « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Print
Topic: Coda Familia (gangsta RPG)  (gelezen 1933 keer)
Ilmarin
Gamemaster

Geslacht: Man

« Gepost op: 08 Augustus 2008, 13:55:04 »

Even over Coda. Ik denk dat de ideeen die er zijn veel potentie hebben. Het paspoort vond ik een hele goeie, alleen nog even een pasfoto'tje erbij en misschien wat lijntjes en je hebt best wat leuks. Zou ook leuk zijn als je er stempels in zou krijgen met special items ofzo.

Hoe gaat het met de ontwikkeling van de game? Ben wel benieuwd!

Misschien heeft Ief nog ergens gangster smileys?

Check ook de website: www.4gm.nl
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #1 Gepost op: 08 Augustus 2008, 14:29:46 »

Gangster smileys zijn er volgens mij wel te vinden. Voldoen Blues Brothers smileys ook?

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Trixos
GM Gilde

« Antwoord #2 Gepost op: 08 Augustus 2008, 18:33:04 »

Het opzetten van familia voor castlefest was echt een last minute besluit(het idee van de paspoortjes is geloof ik woensdag ontstaan)
dus deze week hebben we besloten er even helemaal niks aan te doen omdat we de week voor castlefest alleen maar bezig zijn geweest. Het was ook de bedoeling om pasfotos enzo te zoeken maar helaas door tijdgebrek is het er niet van gekomen, maar als het meezit hebben we een goed format klaar voor het volgende festival

Ill take whats mine and I'll take what's yours too!
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #3 Gepost op: 08 Augustus 2008, 18:39:50 »

De Archeon Midwinter Fair is op 13 en 14 december. Dan heb je een deadline om naartoe te werken.

"The gift of fantasy has meant more to me than my talent for absorbing positive knowledge." - Albert Einstein
Trixos
GM Gilde

« Antwoord #4 Gepost op: 08 Augustus 2008, 21:31:02 »

Hehe het voordeel is we hebben al 8 verhalen af van ongeveer een uurtje moeten alleen sommige regels nog beetje uitwerken, wat mij betreft vooral initiatief enzo.

Ferr
GM Gilde

« Antwoord #5 Gepost op: 09 Augustus 2008, 06:57:08 »

Het GM boek wacht op dit moment nog op een tabel met wapens en met auto's

police reaction time tabel is aangepast en verder verwerkt, character creation is beschreven, ik heb alleen nog een aantal maps nodid (digitaal)

No problem can withstand the assault of sustained thinking.
Voltaire
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #6 Gepost op: 09 Augustus 2008, 11:06:48 »

Is dit wat?

Ilmarin
Gamemaster

« Antwoord #7 Gepost op: 09 Augustus 2008, 11:41:50 »

Die Dick Tracy met die sigaar....vet

Check ook de website: www.4gm.nl
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #8 Gepost op: 13 Januari 2009, 19:52:22 »

En gaste, hoe is 't eigenlijk met Coda Familia?

Ik heb er al een tijd weinig tot niks meer van gehoord. dunno

Trixos
GM Gilde

« Antwoord #9 Gepost op: 14 Januari 2009, 07:08:06 »

Tis stilaan nog steeds in ontwikkeling maar komen een paar problemen tegen, je weet hoe dat gaat;)

Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #10 Gepost op: 14 Januari 2009, 16:32:04 »

Er wordt nog wel gegamed?

Trixos
GM Gilde

« Antwoord #11 Gepost op: 14 Januari 2009, 16:58:27 »

zo af en toe is;)

Ferr
GM Gilde

« Antwoord #12 Gepost op: 16 Juli 2009, 14:25:40 »

er wordt wel veel gegamed, maar tgevaar bestaat dat als de regels niet goed beschreven worden, de hele vibe doodslaat bij gebrek aan consistentie en interpretatie aan de spelers kant.

Maar aan de andere kant, tgaat ook al best lang goed. Bij ons is Coda zeer populair.
Jammer dat mensen nooit tijd hebben om systeemtechnisch aan de slag te gaan. Improvisatie talent is er genoeg. Coda speelt ook lekker. Hele andere sfeer dan alle andere RPG's tot nu toe.

Ikzelf als speler hecht veel waarde aan waardes... Biggrin Natuurlijk gaat het daar niet om, maar dat is wel wat gamers willen. Fijn level-up gaan met je mannetje. In het begin van Coda werd de speler aangemoedigd om meerdere characters te maken en die dan "onder je hebben" als een soort items. Dit kan alleen goed gaan wanneer die personages in een script of op het charactersheet beschreven worden. Anders heeft een nieuwbakken GM de grootste moeite om het verhaal op de rit te houden. (een beetje zoals de over-powered items in de fantasy games, gegeven door andere GM's).

Maar hier wordt wel een oplossing voor bedacht. Maar er moet veel meer op papier komen. Niemand wil dat doen, maar tmoet helaas wel, willen we van Coda een echte RPG maken. We hebben art nodig van wapens, personages en locaties alsmede wapenstatistieken, contacts mini-game en major NPC zoals de burgemeester moeten beschreven worden.

Ik ga nu de politie-kant wat meer aandacht geven, zodat die classes ook speelbaar worden. Hierna ga ik bezig met de rivaliserende gangs zoals de japanse en russische maffia.

No problem can withstand the assault of sustained thinking.
Voltaire
nazull
Barcommissie
*

« Antwoord #13 Gepost op: 17 Juli 2009, 19:03:54 »

voor mensen die online voor gangster willen spellen www.mijnmaffia.nl/crimerock
zou relax zijn als mensen mij als referral opgeven en bij de coda familia familie willen komen offtopic

2 dingen zijn zeker in je leven je geboorte &  je dood
 dus geniet er van voor dat je het weet is het voorbij
Ivo
Gamemaster

T'o Malaak

« Antwoord #14 Gepost op: 18 Juli 2009, 12:13:34 »

Wat dacht je van Omerta? http://www.barafranca.nl/

Pagina's: [1] 2 Print 
« vorige volgende »
Ga naar:  

4GM - Fantasy & Rollenspellen Forum | Powered by SMF 1.1.16 | SMF © 2006, Simple Machines Pagina opgebouwd in 0.123 seconden met 20 queries.
Template ontwerp door Murghoad op basis van het Amber design by Bloc | XHTML | CSS